ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

צעד ראשון: התביעה בדרך להסדר טיעון עם לופוליאנסקי

פרסום ראשון: בימים הקרובים ייפגשו נציגי ההגנה והתביעה במטרה לגבש הסדר טיעון • מסתמן: הרשעה ללא קלון • המשמעות: יוכל להתמודד מול ברקת בבחירות הקרובות

לופוליאנסקי במשפט. צילום: פלאש 90
לופוליאנסקי במשפט. צילום: פלאש 90

בימים הקרובים צפויה להתקיים פגישה בין נציגי התביעה בפרשת 'הולילנד' לבין עורכי דינו של ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי.

לראשונה על הפרק: הסדר טיעון.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הפגישה תעסוק בניסיון לגבש הסדר טיעון סופי בעניינו של אורי לופוליאנסקי, המואשם בקבלת שוחד בסך של שני מיליון שקל מיזמי פרויקט 'הולילנד', בתמורה לסיוע שניתן מצידו להעברה מהירה של תוכניות הבנייה לפרויקט.

על פי ההערכה, לופוליאנסקי יורשע בהפרת אמונים אך יחד עם זאת לא יוטל עליו קלון. לדברי גורמים בסביבתו של לופוליאנסקי, הוא ועורכי דינו ינסו בפגישות עם התביעה להפחית כל סעיף אפשרי נגדו. הם גם מציינים כי ההחלטה תיפול תוך מספר שבועות, כאשר גם לאחר שיושג הסדר סופי מול הפרקליטות, יהיה על בית המשפט לאשר את ההסכם.

הניסיונות להגיע להסדר טיעון נובעים משתי סיבות. העיקרית שבהם: המרוץ לראשות עיריית ירושלים. לופוליאנסקי נחשב למועמד החרדי הרלוונטי היחיד, שלכאורה יכול להביס בקלות את ראש העירייה המכהן, ניר ברקת.

סיבה נוספת להסדר המתגבש, נעוצה בלחץ ובהפצרותיו של שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דוד רוזן, על הצדדים לשבת כדי להגיע להסדר. בפעם השלישית היה זה לפני שבוע וחצי, אז אמר השופט רוזן לצדדים כי הוא מתקשה להבין מדוע בכלל מתנהל המשפט בעניינו של לופוליאנסקי. שהרי אין מחלוקת לגבי התרומות עצמן, אלא לגבי הפרשנות המשפטית במעשה, ובשל כך קרא לצדדים לשבת ולהגיע להסדר.

אתמול ביקש פרקליט המדינה, משה לדור, הפסקה של חודש במשפט הולילנד. הוא אמר כי מדובר בתיק ענק וחסר תקדים בהיקפו, ומנהלים אותו צוות מצומצם מאד, לדבריו, צוות התביעה נדרש להכיר את התיק כולו כדי לענות לבקשות המגיעות מההגנה מידי יום. ההערכה היא כי גם אם תתקבל ההחלטה להפסיק את המשפט לחודש, לא ישתנה דבר בניסיונות המתנהלים מול התביעה בעניין הסדר טיעונן בתיקו הפרטי של אורי לופוליאנסקי.
הולילנד הסדר טיעון ירושלים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד