י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתפשט כמו קורונה

בארץ ובעולם: ה'שפעת' של כל עולם הישיבות

לאחר שבעולם התורה החלימו מהקורונה בכל הגלים, בחודש האחרון מתפשטת שפעת של חורף ומדביקה את הבחורים בזה אחר זה ובחורים שוכבים חולים בחדריהם. אחד הבחורים מתאר: "זה מדבק ומתפשט כמו נגיף קורונה" • 'בחדרי חרדים' עם כל התסמינים 

בארץ ובעולם: ה'שפעת' של כל עולם הישיבות
בחורי ישיבות צילום: שוקי לרר

ימי החורף בצל נגיף הקורונה וזן האומיקרון לצד וירוס השפעת, כמידי חורף, משפיעים השנה ישירות על עולם הישיבות בארץ ובעולם, בוירוס שמסתובב באחרונה מלפני חנוכה, מה שהביא למאות בחורים חולים.

מדובר בוירוס שתסמיניו הם; חום, צינון כבד, כאבי גרון, וחולשה, הבחורים נבדקים לקורונה, אך יוצאים שליליים בבדיקות. הבחורים חשים ברע והם לא מסוגלים לעשות כלום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי גם בישיבות בעולם התורה הליטאי וגם בעולם התורה הספרדי והחסידי, מאות בחורים שוכבים חולים בחדריהם. בין הישיבות שבהן פשט הוירוס, היו ישיבות 'ארחות תורה', 'קרית מלך' בבני ברק, 'תורה בתפארתה' באלעד, 'באר התלמוד' בירושלים, 'בית אברהם' סלונים ועוד עשרות ישיבות.

העיתונאי דביר עמר דיווח הערב כי גם בישיבות מבני הציונות הדתית, הוירוס מתפשט. בין הישיבות שבהן דיווחו תלמידים: נהריה, מצפה רמון, ירוחם, ניר, מצפה, אשתמוע ועוד.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי גם בארה"ב, בישיבות של סאטמר ובעלזא הוירוס מסתובב והמוני בחורים חלו, בחלק מהישיבות שחררו את הבחורים לביתם היום צום עשרה בטבת. גם בתלמודי תורה בארה"ב, בוויליאמסבורג ובקרית יואל מונרו, מסתובב הוירוס של החורף.

באחת הישיבות בבני ברק, שם פשט הוירוס לפני שבוע בדיוק במהלך ימי החנוכה, סיפר אחד הבחורים ל'בחדרי חרדים' את אשר אירע: "היו בישיבה הרבה בחורים שלא הרגישו טוב, שכבו במיטות כמה ימים עם צינון, וחולשות, וחום גבוה, זה היה איזה וירוס מדבק, ובחורים נדבקו אחד אחרי השני".

"מיום ליום נוספו עוד ועוד בחורים מהישיבה למיטות, זה עבר מבחור לבחור ומשיעור לשיעור, הבחורים שנדבקו בוירוס - היו מצוננים עם חום גבוה מאוד, כאבי בטן וגרון, וחלק מהבחורים גם מרגישו חולשה כללית, ועוד כל מיני תסמינים", כך מספר אחד הבחורים.

לדבריו אחד ממכרי הישיבה שרצה לבדוק אולי עורבב דבר מקולקל באוכל וכדו' הבין מיד שהאוכל מגיע לישיבה מקייטרינג מבחוץ ואין טבח במטבח הישיבה ועוד שבישיבה אחרת שגם משתמשים באותו קייטרינג, שבו הבחורים לא חלו.

עוד הסבירו לשואל, ש"הוירוס התחיל באחד הבחורים מבני שיעור ג' - ואחריו נדבקו חברי החדר והחברותות שלו, וכך זה עבר (כמו נגיף הקורונה) והתפשט מבחור לבחור ומחדר לחדר ומשיעור לשיעור וכך הלאה, היו בישיבה מעל חמישים בחורים שחלו בוירוס זה, וזה היה דבר די משמעותי - ראו שזה מתפשט דרך קרבה של בחורים אחד עם השני וכו'".

עוד מוסיף אחד מהתלמידים ומספר: "איך שהתחיל בישיבה זמן חורף ב' (אחרי יומיים בין הזמנים, של חנוכה),  - היה ניתן לראות שברוך השם כל בני הישיבה חזרו לישיבה בריאים וכבר עברו את הוירוס, ולא היה ניתן לראות שהיה לחלק מהבחורים איזה חולשה יום קודם, הדבר ניכר בעיקר במהלך ה'שיעור כללי' של ראש הישיבה שמסר שיעור כללי בהיכל הישיבה עם ההתחלה של 'אחרי חנוכה' בישיבה - שידוע ששיעוריו של ראש הישיבה העמוקים מאוד ונכנסים לכל עומק הסוגיא ובכל זאת מאות בני הישיבה מילאו את היכל הישיבה לשמוע את השיעור כללי המיוחד של ראש הישיבה. ובזה ראו שהבחורים חזרו לישיבה בריאים מהחלמתם מהוירוס ונכנסו ישר עם כל המרץ ללימוד והבנת הסוגיא בשיעור כללי של ראש הישיבה".

בין הישיבות הסרוגות, שבהן זוהה הווירוס הלא ברור: נחלת ישראל במגדל העמק, מעלה אדומים, דימונה, שומריה ונווה.

שפעת עולם הישיבות בני הישיבות בחורי ישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד