כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בשורות מעודדות לישראל

האם תנועת ה-BDS תוצא מחוץ לחוק בבריטניה?

בשורות מעודדות מכיוון בריטניה. חבר פרלמנט בריטי מודיע כי "בחודשים הקרובים נפעל להוצאת ה-BDS מחוץ לחוק" | לדבריו: כיום, אין מפלגה פוליטית בבריטניה שתתמוך ב-BDS" | עבור מדינת ישראל מדובר בבשורה של ממש כאשר מדינה חשובה וחזקה נוספת מוקיעה מתוכה את שונאי ישראל

מחאה נגד ישראל באוסטריה
מחאה נגד ישראל באוסטריה צילום: איגוד הסטודנטים היהודים האוסטרי

חבר פרלמנט בריטי מהמפלגה השמרנית, רוברט ג'נריק, חשף כי הממשלה הבריטית תקדם חקיקה כבר במושב הפרלמנט הקרוב, להוציא את תנועת החרם על ישראל ה-BDS. "בחודשים הקרובים, נפעל להוצאת ה-BDS מחוץ לחוק בבריטניה". כך אמר.

את הדברים חשף במהלך דיון שעסק בתופעת האנטישמיות בעולם כולו ובבריטניה בפרט, במסגרת וועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית, בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ביוזמת הפילנתרופ היהודי, איש העסקים אלברט דדון.

חבר הפרלמנט הבריטי מהמפלגה השמרנית, רוברט ג׳נריק, חשף היום כי הממשלה הבריטית מתכוונת לקדם בחודשים הקרובים חקיקה שתוציא את ה-BDS מחוץ לחוק בבריטניה. את הדברים הוא אמר במהלך דיון בנושא אנטישמיות תחת הכותרת "למה כל כך הרבה אנשים שונאים יהודים" בו השתתפו חברי פרלמנט בריטי בהווה ובעבר, חבר הכנסת אבי דיכטר ואנשי אקדמיה מהעולם. 

ועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית הוקמה על ידי הפילנתרופ היהודי - אוסטרלי, אלברט דדון, שנולד במרוקו, גדל בישראל והיגר לפני מעל 30 שנה לאוסטרליה. מאז הפך לאחד מאנשי העסקים והפילנתרופים הגדולים והידועים באוסטרליה, מקורב לבכירים בממשל, ומי שפועל להידוק משולש המדינות האסטרטגי - ישראל, אוסטרליה ובריטניה. את הכנס ייסד במטרה לייצר שיח משותף בין גורמי מפתח בישראל, באוסטרליה ובבריטניה במגוון נושאים ולהעמיק את שיתופי הפעולה במדע, מחקר, ביטחון וכלכלה.

חבר הפרלמנט הבריטי, רוברט ג׳נריק אמר בכנס: "אני חושב שאנחנו מנצחים את ה-BDS כאן. כיום, אין מפלגה פוליטית בבריטניה שתתמוך ב-BDS, וזה נהיה פעילות יותר ויותר של הפרינג'. מה שאנחנו רוצים לעשות זה להעביר חקיקה כאן, ואני בטוח שזאת תהיה בתוכנית החקיקתית הבאה באביב שנה הבאה. להוציא את ה-BDS מחוץ לחוק בבריטניה".

חבר הפרלמנט הבריטי, רוברט ג'נריק • קרדיט: הפרלמנט הבריטי.

מדובר בהתבטאות מעודדת ודי חריגה מצד חבר פרלמנט בריטי בכיר שמכריז לראשונה שפעילות הבי די אס הפועלת נגד ישראל בכל העולם, תוגדר באופן רשמי כלא חוקית. 

אלברט דדון, מייסד ועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית, אמר בכנס: "הועידה שמתקיימת היום זו הפעם ה-13, בהשתתפות בכירי ממשל, חברי פרלמנט, חוקרים ואנשי עסקים בכירים – מחזקת את משולש המדינות האסטרטגי – ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ומקדמת את היחסים האיתנים בין מדינות אלו, שהן סמל לדמוקרטיות תוססות וחזקות. הפורומים השונים מאפשרים למקבלי החלטות, להתמודד באופן מיטבי עם הסוגיות העולמיות הבוערות היום, ולקדם את מדינותיהם לעבר עתיד טוב יותר".

אלברט דדון • קרדיט: Sydney Morning Herald.

בריטניה בוריס ג'ונסון BDS הפרלמנט הבריטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד