י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תרגיל ההרדמה נחשף?

השר נחמן שי ל'בחדרי': "כהנא לא קובע; ניישם את מתווה הכותל"

האם נחשף תרגיל הרדמה מצד הממשלה? לאחר שבכירים בממשלה אמרו כי הושגה הסכמה להקפיא את יישום מתווה הכותל כי "זה רק נותן דלק למפלגות החרדיות", הערב מצהיר שר התפוצות בשיחה עם 'בחדרי': "ניישם את מתווה הכותל; צריך להיות פתוח ונגיש לכולם" • כל הפרטים

השר נחמן שי ל'בחדרי': "כהנא לא קובע; ניישם את מתווה הכותל"
נחמן שי/מתן כהנא צילום: יונתן זינדל/משה שי, פלאש 90

לאחר הפרסום גם כאן ב'בחדרי חרדים' כי בכירים בממשלה החליטו שלא לקדם את מתווה הכותל בשלב זה, שר התפוצות נחמן שי, מנפץ את מה שנראה רק כתרגיל הרדמה ואומר כי המתווה יקודם בתקופה הקרובה.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר שר התפוצות שי, כי, "ממשלת ישראל תמשיך לחתור ליישום מתווה הכותל" ומבהיר: "כל עוד אנחנו חלק מהקואליציה והממשלה, נמשיך לדחוף לשיוויון בין כל הזרמים".

כזכור אמש פרסמנו ב'בחדרי חרדים' כי בכירים בממשלה המחזיקים בווטו דתי אומרים כי הושגה הסכמה להקפיא את יישום המתווה, "אנחנו לא מתעסקים עם מתווה הכותל בכלל, זה רק נותן דלק למפלגות החרדיות. לא נעשה עם זה כלום", אמר.

הלחץ החרדי השפיע > בכיר בממשלה: הוסכם לגנוז את מתווה הכותל; "דלק לחרדים" 

הערב (רביעי) דוחה השר נחמן שי, איש מפלגת 'העבודה', את דברי אותו בכיר ועוקץ את השר לשירותי דת, מתן כהנא, שצוטט במקום אחר כמי שבולם את קידום המתווה, "תחום האחריות לקידום המתווה נמצא הרחק ממשרדו של כהנא, וטוב שכך".

שי מוסיף, ספק מאיים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' על שלמות הקואליציה ואומר: "ישנם חברי ממשלה ומנהיגי ציבור רבים בעלי ראיה רחבה ומפוכחת, המבינים כי יש צורך חיוני במתווה מורחב וקבוע שיביא לאיחוד בעם. היהדות צריכה להיות פתוחה לכל הזרמים, הכותל צריך להיות פתוח ונגיש לכולם".

למעשה, התנגדותו של שי מעלה תהיות שמא נחשפה מזימת הממשלה, שמנסה להרדים את השטח ואז לקדם את יישום מתווה הכותל ולזכות בשקט תקשורתי. גם דברי הבכיר בממשלה, כביכול הדחייה מגיעה בעקבות הלחץ החרדי, "זה נותן דלק לחרדים", מעלה עוד יותר את החשש, שמא אכן היה ניסיון לתרגיל הרדמה בכדי למנוע אולי את מחאת המיליון החרדית.

ממרכז ליב"ה נמסר ל'בחדרי חרדים' בתגובה לדבריו של השר נחמן שי: "דבריו של השר שי מוכיחים כי בדיוק כמו שזעקנו עד כה, המדינה לא מתכוונת לרדת מהנושא של מתווה הכותל, תוך תמיכה של שרים חובשי כיפה וביניהם השר לשירותי דת. במקום להלחם על הניסיון לחלל את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי הם עושים הכל כדי להגיש לרפורמים מתווה על מגש של כסף".

מתווה הכותל נחמן שי מתן כהנא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד