כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
איש החסד מהמושב

הבנש"ק ר' ירחמיאל כהן ז"ל הלך לעולמו

שנה אחרי אביו, הלך לעולמו ר' ירחמיאל כהן ז"ל, ממושב ברכיה. אחיו של הגה"צ רבי חיים כהן זצ"ל, מקים ומייסד מוסדות "חוכמת רחמים" ונכדו של הגה"ק רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל, רבם של יהודי ג'רבה והוא בן 65

הבנש"ק ר' ירחמיאל כהן ז"ל הלך לעולמו
ר' ירחמיאל כהן ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

ברוך דיין האמת: בצער רב הגיע השמועה על פטירתו הפתאומית של איש החסד, בנש"ק, ר' ירחמיאל כהן ז"ל, תושב המושב ברכיה, אחיו של הגה"צ רבי חיים כהן זצ"ל, מקים ומייסד מוסדות "חוכמת רחמים" ונכדו של הגה"ק רבי רחמים חי חויתה הכהן זצ"ל, רבם של יהודי ג'רבה.

המנוח היה ידוע כאיש חסד גדול, אך היה צנוע מאוד בכל דרכיו, היה ידוע לכל בגודל מצוות כיבוד הורים במסירות נפש כמעט שאין כמותה מתוך דאגה מידי יום ביומו, סבו היה הגה"ק רבי רחמים חי חותה הכהן זצוק"ל משהגיע לארץ ונתמנה לרב המושב. אחר כך אביו הרה"צ רבי בנימין כהן המשיך בדרכו עד לפני כמעט שנה שנפטר ובימים אלו מתארגנים לקראת עצרת הי"ב חודש לפטירתו, עם יוצאי תוניס מכל הארץ שהכירוהו והעריצוהו עד מאוד.

במשך שנים עמד להצלחת מוסדותיו התורניים שהוקמו ע"ש הסבא זצ"ל ע"י אחיו הרה"צ רבי חיים זצ"ל שלפתע פתאום נסתלק מעמנו ונגדע באיבו כשהוא בגיל חמישים בלבד, באותה שנה היה מתקשר בכל יום שישי ברגישות מיוחדת לכל האחיינים בני המשפחה כדי לברכם בברכת שבת שלום ולדאוג לשלומם.

ר' ירחמיאל כהן ז"ל.

היה גבאי בית הכנסת האר"י הק' בקרית גת בראשותו של הרה"צ רבי מיכאל מוייאל, שם היה משכים קום עוד לפני הנץ בחמה ופותח את בית הכנסת ובמסירות רבה ניהל את כל עניני בית כנסת לרווחת הציבור.

המנוח היה מלמד את ילדי התשב"ר מידי יום ביומו בשעות הצהריים כפי שנהג אביו זצ"ל. הילדים היו מחכימים בשיעורי תורה אלו כך עד יומו האחרון.

לפני כ-40 שנה במסגרת "ישיבות לעם" של חבר "הפעילים" הגיעו בחורי ישיבות לשבות במושב אצל אביו רבי בנימין זצ"ל, שם המנוח ז"ל היה נוהג בכבוד ובהערכה כלפי בחורי הישיבה ומגיש בפניהם מיני תרגימא, באותם ימים כשעשו פעילות קודש במקום ברישום נערים לישיבות תורניות.

מול כל אותם רבים וחזקים שניסו להכניס חינוך קלוקל בקרב העולים מבני עדות המזרח, עמדו מתי מעט בחבר "הפעילים", אשר פעלו בכל כוחם הדל כדי להציל מעט מהחורבן הגדול שהותירו אחריהם פקידי הסוכנות. פה ושם נשלחו ילדים למוסדות חינוך תורניים, נערכה פעילות עניפה של "ישיבות לעם" ורישום ילדים. בין הילדים הללו, היה אחיו הילד חיים כהן, שנשלח ללמוד ב"בתי אבות" פוניבז'.

בשבוע שעבר הספיק לחלק כ-200 שמיכות למשפחות נזקקות באזור הדרום ללא פרסום כדרכו, אמש התלונן מעט על בעיות בנשימה ולמחרת התאשפז ובמהלך היום בשעות הערב (שלישי) השיב את נשמתו לבוראו כשהוא בן 65 שנים בלבד כשהוא מותיר את רעייתו וילדיו.

במושב ברכיה קיבלו בתדהמה את הבשורה המרה וכך בקרב קהילות יוצאי ג'רבה מיד החלו בהכנות לקראת ההלוויה שתתקיים הערב בשעה 21:30 במושב.

ההלוויה תחל בחצר הישיבה הגדולה "לבנימין אמר" שהוקמה ע"ש אביו הרה"צ רבי בנימין כהן זצ"ל בראשותו של אחיו הרה"ג ר' חננאל הכהן, ומשם תמשיך לישיבת "אורחות חיים" ומשם לבית העלמין במושב ברכיה שם ייטמן, לצד אביו ומשפחתו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

מושב ברכיה ירחמיאל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד