כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אומה של 'זכויות אדם'?

חבר הפרלמנט הצרפתי: "עם ישראל לעולם לא שכח את ירושלים"

חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב שאל את ראש ממשלת צרפת: "למה צרפת הצביעה שוב בעד החלטה שמוחקת את הקשר בין העם היהודי להר בית?". כך בנאום שנשא בפרלמנט, בו הוסיף לתקוף: "איך האומה של זכויות האדם יכולה לקחת חלק במזימה שכל מטרתה היא לעשות דה-לגיטימציה למדינת ישראל?"

חבר הפרלמנט הצרפתי: "עם ישראל לעולם לא שכח את ירושלים"
מאיר חביב בנאום בפרלמנט צילום: באדיבות המצלם

חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב, התייחס אתמול (שלישי) במליאה באסיפה הלאומית להצבעה של צרפת באו"ם בתחילת החודש בעד החלטה שמוחקת כל קשר בין הר הבית בירושלים, ליהדות או לנצרות, ומגדירה אותו כמקום אסלאמי בלעדי.

ההחלטה הקוראת "לשמור ללא שינוי על הסטטוס קוו ההיסטורי" על המקום הקדוש "חראם א-שריף", התקבלה בתמיכת 129 מדינות שהצביעו "בעד".

חבר הפרלמנט הצרפתי, מאיר חביב פתח ואמר: "ב-1 לדצמבר, צרפת שוב חיללה את ערכיה כשהצביעה בעד החלטה לא מוסרית, שערורייתית ומבישה של האו"ם ששוללת לגמרי כל קשר בין העם היהודי לבין המקום הקדוש ביותר עבורו, הר הבית".

עוד תקף חביב: "החלטה זו מטילה בספק גם אלפי שנות היסטוריה יהודית ונוצרית במקום. ב-2016, צרפת כבר הצביעה בעד החלטות דומות הקשורות להר הבית, קבר רחל ומערת המכפלה. היום, מגיעים לשלב הזוי, בו מכנים את הכותל המערבי "אל בוראק" והופכים את הר הבית - המקום הקדוש ביותר לעם היהודי מזה 4000 שנה לאתר מוסלמי בלבד. איך האומה של זכויות האדם יכולה לקחת חלק במזימה שכל מטרתה היא לעשות דה-לגיטימציה למדינת ישראל?".

הוא הזכיר כי "לפי התאריך העברי, אתמול ציינו את הצום 10 בטבת - אחד משלושת ימי הצום לזכר חורבן בית המקדש. וזאת מזה 2500 שנה. אני מזכיר לכם שגם בימיו הקשים ביותר במהלך ההיסטוריה, עם ישראל לעולם לא שכח את ירושלים, לא בתקופת האינקוויזיציה, לא בפוגרומים ולא בשואה - תמיד אמרו "לשנה הבאה בירושלים הבנויה" (את הפסוק אמר חביב בעברית בפרלמנט.) אדוני ראש הממשלה, יש לי חלום: לראות את צרפת, כמו ארה"ב, מכריזה על ירושלים כבירה מאוחדת של מדינת ישראל. אבל אם לא זה, אז לפחות שתפסיק לשכתב את ההיסטוריה היהודית והנוצרית בירושלים".

מאיר חביב הפרלמנט הצרפתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד