כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תופעה בדרום סודן

89 אנשים בעיירה מתו ממחלה לא ידועה

מכה על מכה: ברקע ההצפות הקשות והשיטפונות בדרום סודן, מתברר כי מחלה מסתורית הביאה למותם של עשרות אנשים, בעיירה בצפון המדינה | צוות מדענים שנשלח לאזור, בדרך לא דרך, מבצע הערכת סיכונים וחקירות, לצד איסוף דגימות מהאנשים החולים

89 אנשים בעיירה מתו ממחלה לא ידועה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ארגון הבריאות העולמי שלח צוות חרום לחקור יחד עם משרד הבריאות של דרום סודן, לאחר שמחלה לא ידועה הרגה עשרות אנשים בעיירה פנגאק שבחבל ג'ונגליי, בצפון המדינה.

ארגון הבריאות העולמי שלח במהירות צוות מדענים לאזור, שהוא אחד הנפגעים הקשים ביותר מההצפות הקשות האחרונות, כדי לאסוף דגימות מאנשים חולים, כך מדווח ה-BBC. גורמי בריאות מקומיים אמרו שדגימות ראשוניות מהחולים הראו תוצאות שליליות לכולרה.

"החלטנו לשלוח צוות תגובה מהיר שילך לעשות הערכת סיכונים וחקירות, ולאסוף דגימות מהאנשים החולים, אבל באופן זמני הנתון שקיבלנו היה שיש 89 מקרי מוות", כך נמסר מארגון הבריאות העולמי לרשת BBC.

צוות המדענים נאלץ להגיע למקום באמצעות מסוק עקב שיטפונות קשים באזור, הקבוצה של ארגון הבריאות העולמי ממתינה לתחבורה שתחזיר אותם לעיר הבירה ג'ובה.

במדינה ישנם שיטפונות קשים אשר הגבירו את התפשטותן של מחלות כמו מלריה וגרמו לתת תזונה בילדים עקב מחסור במזון, כך אמר שר בכיר בממשלת דרום סודן. על פי דיווחים מקומיים נפט מהשדות באזור זיהם את המים, והוביל למותם של חיות מחמד. בנוסף ההצפה בצפון דרום סודן ניתקה שכונות מאספקת מזון ומצרכים חיוניים אחרים.

כמעט עשור לאחר שדרום סודן קיבלה עצמאות בעקבות מלחמה, היא מתמודדת עם מחסור באוכל, כמעט כל האוכלוסייה תלויה בסיוע מזון בינלאומי, ומרבית השירותים הבסיסיים כגון בריאות וחינוך מסופקים על ידי סוכנויות האו"ם וקבוצות סיוע שונות.

דרום סודן מחלה נדירה מחלה קשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד