כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השערה מופרכת

מאות הפגינו נגד ה-BBC לאחר שהאשימו יהודים בפרובוקציה

לאחר פרסום תקיפה אנטישמית של מוסלמים נגד יהודים באוטובוס של חוגגים יהודים בחג החנוכה האחרון, תאגיד השידור הבריטי ה-BBC העלה השערה כי ייתכן שהדבר אירע בגלל "השמצות אנטי-מוסלמיות" מצד היהודים, השערה מופרכת ללא שום ביסוס

מאות הפגינו נגד ה-BBC לאחר שהאשימו יהודים בפרובוקציה
BBC צילום: Pixabay

מאות אנשים התאספו מחוץ למשרדי ה-BBC בלונדון כדי למחות על הסיקור החדשותי "המחריד של מתקפה אנטישמית לאחרונה בבירה".

כ-250 מפגינים בראשות ארגון קמפיין נגד אנטישמיות, החזיקו שלטים עם הכיתוב "חדשות BBC תפסיקו להאשים יהודים" מחוץ למשרדי החברה ביום שני בערב, תוך כדי קריאות: "BBC חדשות איפה ההוכחה" ו-"BBC חדשות תאמרו את האמת".

הסערה באה בעקבות הדיווח על תקרית אנטישמית ברחוב אוקספורד בלונדוט ב-29 בנובמבר, במהלך חג החנוכה, קבוצת בני נוער יהודים נאלצה לחזור לאוטובוס החגיגי שלהם שהסתובב ברחוב עם המון יהודים חוגגים ולהתרחק משם, לאחר שקבוצת גברים אנטישמיים נצפו פוגעים באוטובוס עם הידיים והנעליים תוך יריקות והטחת עלבונות אנטישמיות".

הזעם של הארגונים היהודיים גדל, לאחר שערוץ החדשות דיווח כי ניתן לשמוע השמצות גזעניות נגד מוסלמים מתוך האוטובוס, מה שהוביל ארגונים יהודיים להאשים את ה-BBC בהאשמת הקורבנות. זה קרה לאחר שכתב אחד אמר לכאורה ש"לא ברור איזה תפקיד היה להשמצות האנטי-מוסלמיות" לכאורה בתקרית.

דובר מטעם ארגון נגד אנטישמיות אמר לתקשורת בבריטניה: "ההפגנה הלילה שולחת מסר ל-BBC כי לקהילה היהודית נמאס כבר שנים שהקורבנות הם היהודים שסובלים באנטישמיות, וה-BBC מפחית את הגזענות כלפי יהודים, ונותן פלטפורמה לאנטישמים, ומתדלק אנטישמיות בבריטניה".

עוד נאמר, "אנו דורשים הסברים על הסיקור השערורייתי של ה-BBC על התקרית האנטישמית האחרונה ברחוב אוקספורד, כאשר הדיווחים של ה-BBC האשימו את הקורבנות היהודים שהותקפו. אנו גם קוראים ל-BBC לאמץ סוף סוף את ההגדרה הבינלאומית לאנטישמיות ולקבל מאיתנו הכשרה באנטישמיות לצוות ולכתבים שלה". בתיעוד וידאו ברשתות החברתיות, נראים קבוצת גברים מאיימים מקללים ויורקים תוך כדי שהם חובטים בחלונות האוטובוס בניסיון לנפץ אותם.

מספר גברים גם הורידו את הנעל ודפקו עם הנעל על האוטובוס, מה שנתפס כסימן של חוסר כבוד בתרבות הערבית, הם הרימו את זרועם באוויר, לטענת גולשים ברשתות החברתיות, זה היה הצדעה נאצית.

תקיפה אנטישמית BBC

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד