ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

מה באמת גרם לאלי ישי למנוע מיעקב ליצמן את ראשות ועדת הכלכלה?

כשח"כ יעקב ליצמן נשאל האם יתמוך במועמדותו של אלי ישי לתפקיד ראש עיריית ירושלים - הוא השיב: מעדיף לתמוך אורי לופיאנסקי • הסיבה: ישי טירפד לליצמן את תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה • מקורבי ישי: "הטרפוד לא בוצע מתוך כוונה זדונית, אלא מתוך שיקול ענייני" • ומה היה השיקול?

ח"כ יעקב ליצמן. צילום: פלאש90
ח"כ יעקב ליצמן. צילום: פלאש90

הריצה לראשות עיריית ירושלים ממשיכה להסעיר את המערכת הפוליטית. מאז הודח ח"כ אלי ישי מתפקידו כיו"ר ש"ס נפוצו שמועות כי הוא שוקל ברצינות ריצה לראשות הבירה. עד כה הוא לא החליט בנושא, ועורך בדיקות מקיפות כדי לבדוק את סיכוייו.

אמש, בראיון עיתונאי, נשאל ח"כ יעקב ליצמן האם יתמוך במועמדותו של ישי לתפקיד.

חסידות גור תמכה בבחירות הקודמות במועמדותו של ניר ברקת, ראש העיר המכהן, והעדיפה אותו כחילוני על פני מועמד יהדות התורה - ח"כ מאיר פרוש, בניגוד לשאר החוגים המרכיבים את אגו"י ודגל התורה.

ליצמן השיב כי יעדיף לתמוך במועמדותו של אורי לופיאנסקי. נציין כי עד כה לא הודיע ראש העיר לשעבר על ריצה לתפקיד, ומכריו טוענים כי לא יתמודד בשל סיבות בריאותיות. דווקא בכל הקשור למשפט הולילנד נראה כי מצבו טוב למדי ויאפשר לו ריצה לתפקיד.

ההסבר המיידי אותו העניקו מקורבי ליצמן לתשובתו, הייתה: אלי ישי טירפד לליצמן את תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה.

הבוקר, בשיחה עם כמה ממקורבי ישי, מתברר כי הטרפוד לא בוצע מתוך כוונה זדונית, אלא בשל שיקול ענייני.

להלן ההסבר: "האופוזיציה מונה 52 חברים, מתוכם רק 18 חרדים. ליצמן ביקש לסגור בלוק חוסם יחד עם המפלגות הערביות, נגד יו"ר האופויזיציה ויו"ר העבודה, שלי יחימוביץ', שלשבחה יוזכר כי תמיד נהגה להגן על החרדים, בכל נושא ובכל דיון, וגם בקמפיין הבחירות שלה סירבה בעקשנות להכניס מוטיבים אנטי-חרדיים.

"יחימוביץ' טענה לאלי שתמיד נהוג שאת ראשות ועדת הכלכלה לוקחת המפלגה הגדולה באופוזיציה, ואת הוועדה לביקורת המדינה לוקחת המפלגה השנייה בגודלה. אם שס תיצור עם ליצמן בלוק נגדה, אזי היא תיצור יחד עם מרץ והערבים בלוק חוסם שיגיע ל-24 מנדטים ויקח הכל. יחימוביץ טענה גם כי במקרה כזה היא לא תעניק תמיכה לחרדים כראש האופוזיציה בשום דבר - ואז היה יוצא מצב שגם הקואליציה וגם האופוזיציה נגדנו. זה היה השיקול של אלי. הוא לא רצה לפעול נגד שלי. זה לא היה מתוך רצון להרע חלילה לליצמן או למנוע ממנו את התפקיד".
אלי ישי יעקב ליצמן ועדת הכלכלה שלי יחימוביץ' אופוזיציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד