י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
מחסור במלצרים?

 בהרצליה מצאו פתרון: רובוט שמגיש ומפנה שולחנות

הקושי לגייס מלצרים גורם לפתרונות יצירתיים, "הרובוטים הם כמו עוזרי מלצר ומקלים מאוד על עבודתם, ויש לנו גם את תמי, שהיא רובוטית מארחת" בסניף של בנדיקט בהרצליה בוחנים לאחרונה רובוט שמגיש אוכל לשולחנות וגם מפנה אותם

 בהרצליה מצאו פתרון: רובוט שמגיש ומפנה שולחנות
רובוט אילוסטרציה צילום: Pixabay

המחסור במלצרים מביא את החברות לחשוב על פתרונות יצירתיים. בסניף של בנדיקט בהרצליה בוחנים לאחרונה רובוט שמגיש אוכל לשולחנות וגם מפנה אותם. הרובוט משווק בישראל ע"י חברת ROBOTIX ONE שחתמה השבוע על הסכם בלעדי עם חברת PUDU הסינית, כך מדווחת, איריס ליפשיץ קליגר, ב'ידיעות אחרונות'.

לצורך הפיילוט הטמיעו אנשי הפיתוח של ROBOTIX ONE את כל מפת המסעדה בהרצליה, כולל את המטבח ומספרי השולחנות, וכן נוצרו פקודות שונות כגון עצירת הרובוט שמגיש את האוכל על ידי המלצר כך שלאחר מכן יחזור אליו לצורך פינויים. את מגשי הפינויים מוביל הרובוט לצ'קר במטבח. כמו כן, במידה שמפריעים לרובוט בדרכו, הוא מתוכנת לבקש סליחה ולהמשיך לשולחן. המלצרים יכולים לבקש מהרובוט גם סכום או מפיות על ידי הקשת מספר השולחן. הרובוט ילך לצ'קר ממנו יקבל את המוצר המבוקש.

יאיר קינדלר, מבעלי בנדיקט, אמר ל'ידיעות אחרונות', "בעידן שבו יש קושי לגייס כוח אדם בענף המלצרות, בעיקר מאז ימי החל"ת, שמציאות הקורונה כפתה על ענף המסעדות והקולינריה בכלל, הרי שכדי להחזיר עובדים למקצוע מצאנו לנכון לתת סוג של פיקולו מסייע, מה שעוזר למלצר בכל הקשור לסחיבת מגשים עמוסים באוכל לשולחנות ופינוי כלים מהשולחות למטבח. הרובוטים שהכנסנו בפיילוט לבנידקט בהחלט באים לקראת המלצרים שלנו ומקלים על עבודתם. זו לגמרי התייעלות מבורכת בכל מסעדה לדעתי. אגב, יש לנו גם את תמי שהיא המארחת לכל דבר וגם היא רובוטית ועושה את עבודתה נאמנה"

רובוט מלצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד