כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

סער: אנהיג שעון קיץ ארוך • השנה: עד כ"ג חשוון

שר הפנים הודיע כי יאמץ את המלצות הועדה שהקים לבחינת הנושא • המשמעות: שעון קיץ ממוצע של 211 יום, שיסתיים בסוף אוקטובר • יחסוך כ-300 מיליון שקל למשק

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

שר הפנים גדעון סער הודיע היום (ד) על כוונתו לאמץ כבר השנה את מסקנות הועדה לבחינת שעון הקיץ שהקים, ולהאריך את שעון הקיץ עד סוף אוקטובר, ובסך הכל - יותר מ-200 יום.

לפי התכנית, יסתיים שעון הקיץ רק לקראת סוף חודש חשוון תשע"ד. השעון יתחיל לפעול מיום שישי שלפני תחילת השבוע האחרון בחודש מרץ בשעה 2:00 בלילה, ויסתיים ביום ראשון האחרון של חודש אוקטובר.

"נגיע בפעם הראשונה בתולדות המדינה ליותר מ-200 ימים שבהם מונהג שעון קיץ. תהיה לכך השפעה ישירה על כל אחד מאיתנו וביטוי חיובי על תחום הכלכלה, המסחר, החיסכון באנרגיה, הבריאות והבטיחות בדרכים", אמר סער, וציין כי לדעתו המהלך יקבל את אישור הממשלה והכנסת.

הועדה העריכה כי השעון החדש יחסוך כ-300 מיליון שקל למשק, והמליצה להפעיל אותו במתכונת האירופית של כ-211 יום בממוצע בשנה.

בראשות הועדה עמד שמואל אבואב, מנכ"ל 'אור ירוק', שעמד בעיקר על הצלת חיי אדם עקב השימוש בשעון קיץ, והתאמת שעות הפעילות לשעות האור, כך שמספר התאונות יצטמצם.

אבואב עצמו אמר: ״שעת אור נוספת תתרום לרווחת הציבור וגם למשק. האדם מטבעו מותאם לפעילות בשעות האור ולמנוחה בשעות החשיכה. ולכן, שעת אור נוספת תתרום לתחושת הבטחון והמוגנות להורים ולילדים, לנוחות של האזרחים, לתחושת הרווחה, לערנות, זה ישפיע על מצב הרוח ואיכות החיים. המטרה של שעון הקיץ שעמדה לנגד עינינו, לשפר את החפיפה בין שעות האור הטבעי לבין השעות של פעילות האזרחים״.

הח"כים החרדים פחות התלהבו מהיוזמה, ח"כ אורי מקלב הגיב: "לא פלא בימים הללו שמקבלים החלטות כאלה. האפשרות המינימלית לאפשר קיום תפילות בזמנן במדינת הלאום אינה לגיטימית. והוא גם כן נכנס לספורט הלאומי מי יפגע יותר חזק בציבור הדתי במדינת היהודים. התשובה שלנו היא: אנחנו בעד שעון קיץ לכל השנה. אז אולי יחליטו החלטות מקצועיות".
שעון קיץ שמואל אבואב שעות אור גדעון סער אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד