י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שב מסקוטלנד

במזוודה: ישראלי ניסה להבריח מאות סרטנים ארצה ונתפס

אזרח ישראלי נתפס ע"י פקחים לאחר שניסה להכניס ארצה מאות סרטנים בתוך מזוודה ללא תנאי רישיון שנועדו למנוע התפשטות מחלות 

במזוודה: ישראלי ניסה להבריח מאות סרטנים ארצה ונתפס
הסרטנים שנתפסו צילום: משרד החקלאות ופיתוח הכפר

330 סרטנים מסוג לובסטר אירופאי (Hommarus gammarus), הבאו לארץ במזוודה אישית והדבר נודע לשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר. את הסרטנים ניסה לייבא אזרח ישראלי ששב מסקוטלנד מבלי שמילא אחר תנאי רישיון הייבוא שנועדו למנוע התפשטות מחלות ופגיעה נרחבת בענפי החקלאות.

נכון להיום מדינת ישראל חופשית ממרבית המחלות המחייבות דיווח בהתאם להנחיות הארגון הבינלאומי לבריאות בע"ח (OIE) ובכלל זה, מחלת הנקודות הלבנות. מדובר במחלה אשר פוגעת בכל מיני סדרת הסרטנאים מַעֲשִׂירֵי רֶגֶל, הנגרמת על ידי נגיף אשר עשויי לגרום לתמותה רחבת היקף.

הכנסתם ארצה של מאות סרטנים מבלי לוודא שהם חופשיים ממחלות שונות, ובכלל זה מחלת הנקודות הלבנות, עלולה לסכן את אוכלוסיית סרטנאי הבר בישראל, ולפגוע במעמדה של ישראל כיצואנית בתחום.

לאור החשש לפגיעה נרחבת, עם תפיסת הסרטנים פתחו השירותים הווטרינריים בחקירה בשיתוף היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), במסגרתה עלה כי הסרטנים הובאו במזוודה והוצאו משדה התעופה מבלי שבוצעו הבדיקות הנדרשות כדי לשלול מחלות כאמור. 

ד"ר נדב דוידוביץ, רופא וטרינר לפיקוח על מחלות דגים בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות: "לשמחתנו, במקרה הזה הצלחנו למזער את הנזק אשר עשוי היה להיגרם, והיה יכול להעמיד את כל אוכלוסיית הסרטנים המקומית בסיכון משמעותי. חשוב לציין שייבוא בעלי חיים כפוף לקבלת רישיון ייבוא, ועמידה מלאה בתנאיו. מדובר בהליך הכרחי באמצעותו ניתן להבטיח חופשיות ממחלות ללא חשש מפגיעה באוכלוסיית חיות הבר בישראל ובמשקי גידול".

הברחה סרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד