כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ראש עיריית אלעד שוחרר למעצר בית בבני-ברק

פרשת אלעד: ראש העיר יצחק עידן שוחרר למעצר בית בבית אמו בבני-ברק - עד יום שישי • לקראת שבת יוכל לחזור לביתו באלעד • רק בעוד שבועיים יותר לו להיכנס לעירייה

יצחק עידן בבית המשפט. צילום: פלאש90
יצחק עידן בבית המשפט. צילום: פלאש90

פרשת אלעד: בצהריים הובאו ראש העיר יצחק עידן ויזם הנדל"ן מרדכי כהן, לדיון בעניינם בבית משפט השלום בראשון-לציון. המשטרה ביקשה לשחררם בתנאים מגבילים, והם שחררו למעצר-בית.

ראש העיר שוחרר בתנאים מגבילים: מעצר בבית אמו בבני-ברק עד יום שישי בשעה 17:00. לקראת שבת יוכל לחזור לביתו באלעד. הוא יוכל לשוב לבניין עיריית אלעד רק ביום 10.06 - בעוד כשבועיים.

עוד קבע בית המשפט: "מנכ"ל העירייה יהא רשאי ליצור איתו קשר לצורך ענייני העירייה, לאחר שיודיע למבקשת מתי תתקיים הפגישה. איסור יצירת קשר עם הגורמים שנשאל עליהם בחקירותיו למשך 60 יום, למעט בני משפחתו שלא בנושאי החקירה. איסור יציאה מהארץ למשך 90 יום".

מוטי כהן שוחרר אף הוא באותם תנאים: מעצר בית בבית אחיו בטירת יהודה עד ליום שישי, הרחקה מעיריית אלעד למשך 15 ימים נוספים, התייצבות לחקירה בכל עת שידרש, ובנוסף ערבות עצמית בסך 50,000 ש"ח, וערבות צד ג' על סך 50,000 ש"ח.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה במשטרת ישראל פשטו ביום ראשון על ביתו של ראש עיריית אלעד ברחוב המאירי, ערכו חיפוש ולאחר מכן עצרו את ראש העיר, ובהמשך גם את יזם הנדל"ן מוטי כהן. כמו כן בוצע חיפוש ברכבו ובביתו של נהגו, איציק אדרי.

במגביל, חמישה חוקרים פשטו על מחלקות ההנדסה ושפ"ע בבניין העירייה, ועל לשכתו של ראש העיר, תוך שהם מחרימים מסמכים, מחשבים וציוד, ומתחקרים עובדים.

בהמשך היום הובאו ראש עיריית אלעד יצחק עידן ויזם הנדל"ן מוטי כהן, לבית משפט השלום בראשון לציון, שם האריך השופט את מעצרם בשלושה ימים עד היום (שלישי).

לשניים מיוחסות עבירות של מתן ולקיחת שוחד, תיווך בשוחד, מרמה והפרת אמונים, עבירות תכנון ובניה, גניבה בידי מורשה ועבירות על חוק איסור הלבנת הון ועל פקודת המיסים.

עוד בנושא:
תושבי אלעד מגיבים: "עידן חילל שם ה', יש דין ויש דיין"
"אנו המומים מהמעצר" • חברי מועצת העיר אלעד - מגיבים
סוף עידן? • מעצר ראש עיריית אלעד הוארך ביומיים • החשד: קבלת שוחד
דרמה באלעד: ראש העיר נעצר לחקירה • המשטרה פשטה על העירייה

עורכי דינו של ראש העיר, ערן צלינקר וערן בן עמי מסרו בתגובה ל'בחדרי חרדים': "בית המשפט מעוניין לנהל פיקוח שיפוטי הדוק וצמוד על החקירה. אני מאמין שלקראת הדיון ביום שלישי נדע יותר כי כעת רב הנסתר על הנגלה. החשדות הן כלליות, ראש העיר עצמו לא יודע מה רוצים ממנו.

"המשטרה ניהלה חקירה סמויה שנמשכה מספר חודשים. אני מאמין שנאספו ראיות והשאלה היא האם יש די בראיות להוביל את המשטרה למקום שאליה היא רוצה להגיע".

חבר המועצה פיני גרוס אמר: "עד שלא מוכח שראש העיר לא היה בסדר, אי אפשר להגיד כלום. באלעד יש סיפורים כל שני וחמישי. הסיפור הזה לא נעים וצריך לחכות כדי להבין לאן תתפתח החקירה. עידן הוא אדם נחמד, אני לא מאמין שהוא יעשה מעשה פסול".

במצעד הנחקרים הופיעו: מרסל עידן, רעייתו של ראש העיר, ראש כולל ידוע בעיר ונהגו, איציק אדרי נהג ראש העיר ותושבים בעיר שלכאורה מעורבים בחקירה.

אחד התושבים תיאר ל'בחדרי חרדים' את המצב: "זו עיר של פשע? מתבצעים כאן מעצרים, בכירים נחקרים, לאן הגענו? זה חילול השם איום ונורא".
עידן דיון בית המשפט שחרור תנאים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד