א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

מה צריך לדעת לפני שמשקיעים כסף בתיק השקעות?

מה חובה שתדעו לפני שאתם משקיעים מאות אלפי שקלים בתיקי השקעות? באיזה בית ההשקעות כדאי לבחור? הכל בכתבה שלפניכם

מה צריך לדעת לפני שמשקיעים כסף בתיק השקעות?
מטבע צילום: FREEPIK

הפיתוי יכול להיות מאוד גדול כאשר עומד לרשותכם כסף נזיל שתוכלו להשקיע אותו. אך גם כאשר אתם משקיעים כסף נזיל, חובה עליכם לעשות זאת בצורה זהירה ומבוקרת. הרי אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו במצב שבו ההחלטה שהוא ביצע הביאה להפסדים משמעותיים. אז מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם משקיעים את הכסף הנזיל בתיקי השקעות? יש כמה דברים שחובה עליכם להכיר עוד לפני שתתחילו להזרים כסף. הרי תיק השקעות יכול להביא איתו יתרונות רבים אך בו בזמן הוא גם מביא איתו סיכונים. לא קיימת השקעה שמביאה איתה רק יתרונות, תמיד תוכלו לשמוע גם על סיכונים הגיוניים. אז מה חובה שתדעו לפני שאתם משקיעים מאות אלפי שקלים בתיקי השקעות?

באיזה בית ההשקעות כדאי לבחור?

בית ההשקעות הוא המקום שבו אתם מפקידים את הכסף על מנת לקבל את התשואה. מבחינתכם בית ההשקעות הוא המקום שאליו אתם מכניסים את הכסף, וממנו תרצו לקבל תמורה. בחלק לא קטן מהמקרים אפילו לא תוכלו לדעת היכן הכסף שלכם יהיה מושקע. אנו מציעים לכם לבחור בית השקעות אשר מתמחה בניהול של תיקי השקעות. כאלה שיסבירו לכם בדיוק את המשמעות של תיק השקעות על כל גווניה. לרוב בתי השקעות קטנים עם יחס אישי יהיו עדיפים על פני בתי השקעות גדולים. מבחינתכם מה שאמור לעניין אתכם זה שהכסף יעבוד עבורכם, ותוכלו להרוויח ממנו כמה שיותר.

תוך כמה זמן מתחילים להרוויח?

השאלה הזאת היא שאלה מאוד טריקית, כזאת שאין עליה תשובה חד משמעית. כל תיק השקעות מביא איתו תנודתיות שונה, ולכן גם הרווחים וההפסדים משתנים. כל עוד התיק ינוהל על ידי בית השקעות מנוסה הרווחים אמורים להגיע תוך מספר שבועות. אך מצד שני יכולות להיות תקופות שונות בשנה שבהן תראו הפסדים ולא רווחים. מוטב כי תסתכלו על שני הצדדים של המטבע על מנת שתהיו מוכנים לכל תרחיש. כמובן שהשאיפה תהיה תמיד להרוויח כמה שיותר מכל היבט אפשרי. זה יכול לקרות כל עוד תעשו את הבחירות הנכונות ותפקידו את הכסף בידיים הנכונות. בית ההשקעות הוא האמא וגם האבא שלכם בסיטואציה הזאת.

מתי כדאי למשוך את הכסף?

לא מעט אנשים פועלים בצורה פזיזה בכל מה שקשור למשיכת הכסף מתיקי השקעות. תיק השקעות נועד על מנת שתוכלו להרוויח ממנו כמה שיותר לאורך זמן. מי שמחפש אחר השקעה שמביאה תשואה מהירה צריך לחפש אחר אפיקי השקעה אחרים. ההמלצה שלנו אליכם היא לנסות להשאיר את הכסף בתיק ההשקעות לאורך זמן. גם אם נכנסתם לתקופה של הפסדים, אל תמהרו למשוך את הכסף. תזכרו כי בסופה של כל ירידה אמורה להיות גם עלייה, ולכן תוכלו לצפות אליה. כמובן שתמיד טוב להתייעץ עם אותם האנשים שמנהלים את התיק על מנת לקבל תשובות.

כמה כסף להשקיע בתיקי השקעות?

כל תיק השקעות הוא עולם שלם בפני עצמו, וכל משקיע מביא איתו את היכולות הכלכליות שלו. יכולים להיות משקיעים עם תקציבים מוגבלים, כאלה שלא יכולים להתפזר יתר על המידה. אחרים מגיעים עם תקציב נרחב מאוד, כזה שהם יכולים לשחק איתו בצורה נרחבת. ההמלצה היא לא להשקיע כסף שאתם צריכים אותו על מנת לבצע רכישות כאלה ואחרות. את הכסף שתשקיעו בתיקי ההשקעות עליכם לדעת כי אולי גם לא תוכלו לקבל בחזרה. לכן ההשקעה צריכה להיות השקעה של כסף נזיל בלבד. כסף שאתם מוכנים להשקיע אותו בשאיפה להרוויח ממנו בעתיד.

השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד