י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
על רקע השיחות בווינה

מזכיר ההגנה הבריטי לשעבר מבקר את הניסיון להחיות את הסכם הגרעין

מזכיר ההגנה הבריטי לשעבר, ד"ר ליאם פוקס: "הסכם הגרעין עם איראן הוא גרוע. אנחנו צריכים להגביר את הלחץ הבינלאומי כדי למנוע מאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. הקהילה הבינלאומית והעולם המערבי צריכים לרתום את סבא"א ולהחזיר לסדר היום את כלי הסנקציות שמופעלות אוטומטית"

מזכיר ההגנה הבריטי לשעבר מבקר את הניסיון להחיות את הסכם הגרעין
אילוסטרציה צילום: Pixabay

חבר הפרלמנט הבריטי ומזכיר ההגנה של בריטניה לשעבר, ד״ר ליאם פוקס, מתח ביקורת חריפה על הניסיון להחיות את הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, וקרא למצות את הסנקציות והפעלת הלחץ על איראן.

בתשובה לשאלה האם בריטניה צריכה לתמוך בתקיפה באיראן הוא השיב: "כמעצמה גרעינית, בריטניה צריכה לדון בכך ובעיקר בתפקידה כבת ברית גרעינית של מדינת ישראל". הדברים נאמרו במסגרת וועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית ביוזמת הפילנתרופ היהודי, איש העסקים האוסטרלי, אלברט דדון.

מזכיר ההגנה הבריטי לשעבר, ד״ר ליאם פוקס: "הסכם הגרעין עם איראן הוא גרוע. אנחנו צריכים להגביר את הלחץ הבינלאומי כדי למנוע מאיראן להפוך למדינת סף גרעינית. הקהילה הבינלאומית והעולם המערבי צריכים לרתום את סבא"א ולהחזיר לסדר היום את כלי הסנקציות שמופעלות אוטומטית".

דבריו של ד"ר פוקס נאמרו במהלך פאנל שכותרתו "התמודדות עם ישראל על איראן הגרעינית" - בהנחייתו של הלורד סטיוארט פולק - שכלל גם את חבר הפרלמנט לשעבר של מפלגת הלייבור האוסטרלית מייקל דנבי, חבר הפרלמנט לשעבר מייקל גייפס, שגריר ישראל לשעבר בבריטניה, מארק רגב, וכן הדיקן לשעבר של בית הספר לאודר לממשל ודיפלומטיה במרכז הבינתחומי הרצליה, בועז גנור.

ועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית מתקיימת השבוע זו השנה ה-13 בהובלת הפילנתרופ היהודי - אוסטרלי, אלברט דדון, שנולד במרוקו, גדל בישראל והיגר לפני מעל 30 שנה לאוסטרליה. מאז הפך דדון לאחד מאנשי העסקים והפילנתרופים הגדולים והידועים באוסטרליה, מקורב לבכירים בממשל, ומי שפועל להידוק משולש המדינות האסטרטגי - ישראל, אוסטרליה ובריטניה. את הכנס ייסד במטרה לייצר שיח משותף בין גורמי מפתח בישראל, באוסטרליה ובבריטניה במגוון נושאים ולהעמיק את שיתופי הפעולה במדע, מחקר, ביטחון וכלכלה.

אלברט דדון • צילום: Sydney Morning Herald

ד"ר ליאם פוקס, מזכיר ההגנה הבריטי לשעבר • ממשלת בריטניה 

 

וינה גרעין איראני הסכם גרעין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד