כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אירופה נצבעת באדום

זוהי רשימת המדינות החדשות האסורות לטיסה

משרד הבריאות מודיע הערב על רשימת מדינות מיבשת אירופה שהופכות לאדומות, כלומר אסורות לטיסה למעט באישור חריג | זוהי רשימת המדינות שהטיסה אליהן אסורה 

זוהי רשימת המדינות החדשות האסורות לטיסה
אילוסטרציה צילום: pixabay

אירלנד, נורבגיה, ספרד, פינלנד, צרפת, שבדיה ואיחוד האמירויות - זאת רשימת המדינות שהמליצה הערב (רביעי), הועדה לסיווג מדינות במשרד הבריאות להפוך לאדומות - כך שהטיסה אליהן תהפוך לאסורה, למעט באישור חריג.

ההמלצה הועברה לממשלה, וההחלטה צפויה להיכנס לתוקף ביום ראשון - 19/12/2021 בחצות (בלילה שבין ראשון לשני), בכפוף לאישור הממשלה וועדת החוקה של הכנסת. 

מדינות אלה יתווספו למדינות הקיימות ברשימת המדינות האדומות: אוגנדה, איי סיישל, אנגולה, אריתריאה, אתיופיה, אסוואטיני, בוטסואנה, בורונדי, בורקינה פאסו, בנין, בריטניה, גאנה, גבון, ג'יבוטי, גינאה, גינאה ביסאו, גינאה המשוואנית, גמביה, דנמרק, דרום אפריקה, דרום סודן, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, הרפובליקה המרכז אפריקנית, והרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל).

וכן, זימבבואה, זמביה, חוף השנהב, טוגו, טנזניה, ליבריה, לסוטו, מאוריטניה, מאורציוס, מאלי, מדגסקר, מוזמביק, מלאווי, ניגריה, ניז'ר, נמיביה, סאו טומה ופרינסיפה, סומליה, סנגל, סיירה לאון, סנט הלנה (בריטניה), צ'אד, קומורוס, קייפ ורדה, קניה, קמרון, ראוניון (צרפת), רואנדה.

מה הקריטריונים במשרד הבריאות לצביעת מדינה בצבע האדום? - ישנם שלושה: דיווח מדינתי על 10% שכיחות של אומיקרון על בסיס תוצאות ריצוף. אופציה נוספת היא שיעור אומיקרון בקרב הנוסעים הנכנסים מעל 5 מאומתים לאומיקרון ל-10,000 נוסעים נכנסים, וגם שיעור האומיקרון מסך המאומתים ממדינה זו מעל 10%. והקריטריון השלישי הוא קשר גאוגרפי חזק למדינות עם שכיחות מעל 10%. 

מה משמעות הצבע האדום? כאמור, מדינה אדומה היא כזאת שהיציאה אליה אסורה, למעט באישור חריג של וועדת חריגים, וכל החוזרים ממדינה אדומה יחויבו בבידוד מלא. 

מה יידרש אדם ששב ממדינה אדומה והוא לא מוגדר 'מוגן'? כל החוזרים שאינם מוגנים בהתאם להגדרות משרד הבריאות יחויבו בבידוד במלונית מטעם המדינה, עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת ה-PCR שביצעו בכניסה לישראל. לאחר קבלת תוצאה שלילית, הם יורשו להשלים את תקופת הבידוד בביתם, ככל שיצהירו שלא גרים או שוהים בבית אנשים נוספים מלבדם.

בתוך כך, ישנה רשימה של שני צבעים נוספים. מדינות בצבע הכתום שהן כל יתר מדינות העולם שאינן אדומות. מדינה כתומה היא מדינה באזהרת מסע חמורה, ומשרד הבריאות ממליץ לציבור להימנע מנסיעה למדינות אלה.

וכן את המדינות בצבע הצהוב - שלעת עתה הרשימה ריקה. מדינה צהובה היא מדינה בה הסיכון לחלות בקורונה הינו נמוך.

קורונה משרד הבריאות איסור טיסה מדינות אדומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד