י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בעלי מת, נשארתי לבד"

המפעל שקוטל חרדים; זעקת האלמנה ומאבק העסקנים בנושא

חרדים באנטוורפן מנהלים קרב נגד מפעל לייצור זהב הממוקם באזור היהודי. לטענתם, גם רופאים חוששים כך, המפעל משתמש בחומרים מזיקים שגורמים לנזקים ולמחלות המשפיעים לרעה על תושבי האזור. העסקנים מציגים נתונים ברורים על נפטרים מסרטן והחרדים נערכים למאבק

המפעל שקוטל חרדים; זעקת האלמנה ומאבק העסקנים בנושא
המאבק באנטוורפן צילום: באדיבות המצלם

עסקנים חרדים באנטוורפן מנהלים מאבק בתקופה האחרונה, נגד מפעל לייצור ועיבוד זהב הממוקם באזור היהודי באנטוורפן, בטענה כי המפעל משתמש בחומרים מזיקים בהיקפים נרחבים, שגורמים לנזקים ולמחלות המשפיעים לרעה על תושבי האזור.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שמנהל את הקמפיין, הוא הרב שלמה זייפמן, ויחד עם פעילי נוספים הוא מנסה למגר את הנזק שנגרם לכאורה לסביבה.

תושב האזור מסביר ל'בחדרי חרדים' כי "הסיבה שהעניין התעורר עכשיו, היא כי בעלי המפעל הגישו לאחרונה בקשה לעירייה לקבל רישיון לעוד 10 שנים, ולכן מנסים עסקנים לסכל את היוזמה. עד עכשיו נשלחו 1700 חתימות לגורמים המוסמכים בעירייה".

בשבת פורסמו עלונים בבתי המדרש, בתוכם הופיעה מפה ועליה היו פרוסות נקודות המציינות תושבים שחלו במחלת הסרטן באנטוורפן. הנתונים על המפה מצביעים כי סביב אזור המפעל, יש הרבה יותר מקרים של חולי.

למעלה: חרדים מפגינים נגד כנס הסברה מטעם המפעל. למטה: הלווית תושב העיר שנפטר מסרטן והתגורר בסמוך למפעל.

קרובי משפחתם של שני חברים בקהילה החרדית שנפטרו בשנתיים האחרונות מסרטן, סיפרו כי בהגיעם עם קרוב משפחתם לבית החולים האוניברסיטאי 'לוון' בבלגיה, שאל אותם הפרופסור כמסיח לפי תומו: "האם אתם גרים באזור ליד מפעל הזהב? סוג הסרטן הזה אינו מצוי בקרב משפחות יהודיות, וזה כבר המקרה השני של מחלה באזור זה".

"מה עוד הם יכולים להגיד לי? בעלי מת", אמרה אחת הנשים מהשכונה בראיון לתקשורת המקומית, "נשארתי לבד עם שמונה ילדים". תושבים נוספים שהתראיינו סיפרו: "אנחנו מכירים עשרות אנשים שכולם חלו. כמה קורבנות עוד יהיה? מפעל כזה לא שייך למרכז העיר. אם הממשלה שלנו באמת כל כך מחויבת לאיכות הסביבה, איך ייתכן שהמפעל עדיין יכול לעשות את שלו כאן".

כעת, העסקנים שוקלים לארגן עצרת מחאה נגד המפעל.

"לעומת זאת", מציין תושב העיר עמו שוחחנו, "בקרב הציבור יש הרבה שמתנגדים ליצירת עליהום על המפעל, וטוענים כי הנתונים נופחו".

כמו כן, הפתעה נרשמה השבוע כאשר התנועה הירוקה באנטוורפן הצטרפה למאבק, הכניסה פרוספקטים לתיבות הדואר ואף פתחה עצומה באתר הרשמי של התנועה.

התנועה הירוקה מצטרפת למאבק של החרדים נגד המפעל.

אנטוורפן איכות הסביבה זהב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד