כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות ניצחון האופוזיציה

סגני היושב ראש במרד נגד מיקי לוי

חבר הכנסת מיקי לוי, המכהן כיו"ר הכנסת הכי מושמץ מצד האופוזיציה בתולדות המדינה, סופג במשמרתו מרד חסר תקדים, כאשר שלושה מסגניו מודיעים כי לא ינהלו את ישיבות המליאה במקומו עד להודעה חדשה 

סגני היושב ראש במרד נגד מיקי לוי
מיקי לוי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר ניצחון האופוזיציה שנבע מבלבול של חבר הכנסת מנסור עבאס, בהצבעה על אחד החוקים, שלושה מסגני יושב ראש הכנסת הכריזו על מרד נגד יו"ר הכנסת מיקי לוי.

סביב ניצחון האופוזיציה התעוררה שאלה משפטית, כך שתוך כדי ההצבעה הודיע חבר הכנסת עבאס כי הוא התבלבל בהצבעה וביקש לשנותה, אלא שיו"ר הישיבה, סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת אחמד טיבי מיהר להכריז על התוצאה מבלי לקבל את התיקון של עבאס.

אחרי המקרה מיהר יושב ראש הכנסת מיקי לוי למליאה וביקש לתפוס את ניהול הישיבה והוריד את חבר הכנסת טיבי מכס היו"ר למרות התורנות שלו שנמשכה.

בתגובה, החליטו שלושת סגני יושב ראש הכנסת מטעם האופוזיציה; דוד ביטן מ'הליכוד', יעקב מרגי מש"ס ואחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת', לפתוח במרד נגד היו"ר מיקי לוי, והודיעו כי יסרבו לנהל את דיוני המליאה עד להודעה חדשה.

הסגנים הודיעו כי "לא ינהלו את הישיבה לאות סולידריות עם סגן היו"ר טיבי עד להודעה חדשה. זאת לאור התנהלות היו"ר לוי שביקש להחליף את ח"כ אחמד טיבי", נמסר, כשלטענתם, "מדובר בהחלטה לא ראויה של יו"ר הכנסת במיוחד לאור התנהלותו הממלכתית והמקצועית של ח"כ טיבי שקיבלה תמיכה מהייעוץ המשפטי של הכנסת".

מיקי לוי מנסור עבאס אחמד טיבי יושב ראש הכנסת מרד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד