ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בשורה לצרכני הקפה

שר האוצר הסיר את המס מכוסות הנייר; החרדים בקרב מאסף

חברי הכנסת החרדים מנסים להביא לדיון במליאה את המס על החד פעמי במטרה לעצור אותו ברגע האחרון. שר האוצר חתם על צו שמסיר לחודשיים את המס על כוסות מנייר

שר האוצר הסיר את המס מכוסות הנייר; החרדים בקרב מאסף
קניות בסופרמרקט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חברי הכנסת החרדים מנסים ברגע האחרון לעצור את המס הדרקוני שהוטל על כלים חד פעמיים והם פונים הערב (רביעי) ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי מ'יש עתיד' ומבקשים לערער על החלטת ועדת הכספים בעניין מס החד"פ. חברי הכנסת משה גפני ויעקב אשר דורשים מלוי לקיים דיון מיוחד בנושא במליאת הכנסת. במקביל, ליברמן חתם על צו שמסיר את המס מכלים חד פעמיים מנייר למשך חודשיים.

חבר הכנסת יעקב אשר מונה בפנייתו את הנימוקים העיקריים לערעור על החלטת ועדת הכספים, שמצדיקים לדבריהם קיום דיון מיוחד בנושא במליאת הכנסת:

1. הצו נקבע בצורה מהירה וחובבנית וללא בדיקה מעמיקה, יעידו על כך הדיונים בוועדה והשינויים בצו שנעשו כפשרה מאולצת ולא כהחלטה מקצועית.

2. עליית המחירים הגבוהה שחלה במוצרים החד"פ מעבר למה שהוצהר ע"י משרד האוצר.

3. לא נבדקה אפשרות להגדלת המחזור מבלי להזדקק להפרדה במקור, זאת באמצעות מחזור באתרי הפסולת בטכנולוגיה קיימת כגון זו שמשמשת כיום את העיר ירושלים.

4. יש להחריג מהצו בתי חולים ומוסדות חינוך שבהם יש עדיפות לכלים חד פעמים מבחינת היגיינה.

5. צו המס לא מתחשב במציאות שבה בכל מוסד ציבורי כגון מרפאות, משרדי ממשלה, וכדו' ישנן עמדות שתיה והדרישה מאזרחים להסתובב עם כוס בכיסם איננה פרקטית ולא תיושם, על כן יש להחריג מהצו את כוסות השתיה החד"פ.

חבר הכנסת כותב ליו"ר הכנסת: "הטלת המס הגיעה ללא שום עבודת מטה לפני כן. מדובר במס שפוגע בעיקר בשכבות החלשות. לא טרחו לעשות כלל הסברה בציבור החרדי ובציבור הערבי. וכן לא נתנו ליבואנים להתארגן כראוי". עוד טוען גפני כי "תוך כדי הדיון בוועדה התברר כי משרד האוצר לא עשה את עבודתו כנדרש ואף העבודה נעשתה בצורה רשלנית ולא מקצועית, כאשר כלים רב-פעמיים דקיקים נפלו תחת הגדרות כלים חד פעמיים, ובתי החולים אשר שימוש בכלים חד פעמיים נדרש בהם מטעמי בטיחות והיגיינה, במיוחד לאור התפשטות נגיף הקורונה, לא הוחרגו".

"טענה נוספת", כותב גפני ליו"ר לוי בבקשתו לקיים דיון במליאה בנוגע למס, "מקורה ביבואנים וביצרנים הגדולים של כלים חד-פעמיים. לאחר שכניסת הצו לתוקף באופן מידי הטילה עליהם תשלום גדול מנשוא – עקב המלאי שבחזקתם – ומשכך הם עלולים להיקלע לקשיים תזרימיים ולנזקים בלתי הפיכים".

בתוך כך, שר האוצר, אביגדור ליברמן, חתם היום על צו המבטל לחודשיים את מס הקניה על כלים חד פעמיים מנייר המצופים פלסטיק. החל מהיום בחצות ועד ה-15 בפברואר 2022 לא יחול מס קניה על מוצרים אלה ולאחר מכן יעמוד מס הקניה על שיעור של 3.3 שקלים לקילוגרם.

 

 

חד מסלולי חד פעמי אביגדור ליברמן משה גפני יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד