ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

להיט ב-eBay: מוכר את ה'עולם הבא' בדולר

בחור ישיבה אמריקאי שהפך לאתאיסט, הציע את ה'עולם הבא' שלו למכירה באתר הפופולארי במחיר התחלתי של 99 סנט • לאיזה סכום הוא הגיע? • ולמה בוטלה המכירה?

צילום ארכיון
צילום ארכיון

ארי מנדל, צעיר יהודי אמריקני, החליט למכור באתר המכירות אי-ביי את מקומו בעולם הבא. המחיר ההתחלתי עמד על 99 סנט וטיפס עד ל-100,000 דולר, עד שמנהלי האתר עצרו את המכירה.

מנדל למד בישיבה וסטה מן הדרך. בדברי הסבר שנתן למכירת ה"מוצר" הוא כתב כי גדל בישיבה, קיים לא מעט מצוות ומעשים טובים, סטה מן הדרך ובכל זאת הוא חושב כי מקומו בגן עדן וכי יש לו מה להציע.

"אני סטיתי מהדרך, ועשיתי כמות לא קטנה של עבירות", פותח מנדל. "אבל גם לא מעט מצוות עשיתי במהלך החיים. הייתי תלמיד טוב כל הישיבה, לא הפרתי אף הלכה, ושמרתי על כל המנהגים עד שנות ה-20 המוקדמות שלי", כתב.

"גם עכשיו שאני אתאיסט, אני לא עושה שום עבודה זרה. שירתתי בצבא, הסברתי על הלכות יהודיות לגויים והצלתי חיים אחרי רעידת האדמה בהאיטי. אמנם הם לא יהודים, אבל זה בטוח שווה משהו".

כאן מפרסם מנדל את מה שהוא מעוניין למכור: "לכן, אני חושב שהחלק שלי בעולם הבא בהחלט שווה פרוטה. אל תהיו יהודים קמצנים, תזכרו, אתם תציעו מחיר לחיי נצח בגן העדן.

"הקונה יקבל חוזה חתום שמבטיח את זמני בגן העדן וגם הבטחה שאני לא אהיה בעל עבירה גדול יותר ממה שאני עכשיו, ואם אחזור בתשובה אשלם מחיר הוגן בעבור השווי של חלקי בעולם הבא".

הכסף, לצערו, כבר לא יגיע. זמן קצר לאחר מכן הנהלת האתר הורידה את המודעה בטיעון בזו הלשון: "העולם הבא הוא אינו עצם מוחשי, ולכן לא ניתן למכור אותו".

על זה מנדל אמר "כנראה שזו הוכחה שהעולם הבא מזויף, או שאי-ביי היא מאפיה של אתאיסטים".
גן עדן אמריקה אי ביי ישיבה אתיאיסט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד