י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשחטות זוכות לסבסוד

גזירת השחיטה באירופה: ראש ממשלה אחד לצד היהודים

בעוד מדינות שונות באירופה מקדמות חוקים שיאסרו את השחיטה הכשרה, במדינה אחת העניין זוכה דווקא לגיבוי מצידו של ראש הממשלה | המטרה: להגביר את הייצור ולשווק את הבשר הכשר למדינות השכנות 

גזירת השחיטה באירופה: ראש ממשלה אחד לצד היהודים
משחטה בהונגריה צילום: Zsolt Demecs

לפני שנה אישר בית הדין לצדק של האיחוד האירופי את האיסור על שחיטה כשרה במדינה, ודחה את עתירתן של הקהילות היהודיות והמוסלמיות בבלגיה, בהובלת הקהילה היהודית. 

על פי קביעתו של בית הדין, מותר למדינות החברות באיחוד האירופי לחוקק חוקים האוסרים על שחיטה כשרה, וחוקים מסוג זה אינם מפרים, כשלעצמם, את זכויות חופש הדת הכלולות באמנת זכויות היסוד של האיחוד האירופי.

אך יש ממשלה אחת באירופה שתומכת למעשה בשחיטה כשרה, והיא ממשלת הונגריה ברשות ויקטור אורבן. למעשה, הונגריה לא רק מאפשרת לבצע את השחיטה בשטחה, אלא גם מסבסדת את המשחטות הכשרות הפועלות במדינה. משחטות הונגריות מספקות את התוצרת שלהן לא רק לקהילה יהודית במדינה אלא למדינות אירופה וגם לישראל.

כך, בתחילת משבר הקורונה, הודיעו ראשי הקהילה היהודית בהונגריה שלאור המחסור ההולך וגובר בבשר כשר בקהילות היהודיות באירופה תחל לראשונה הקהילה, לספק עשרות אלפי עופות לקהילות רבות אחרות, בכלל זה, לצרפת, לאנגליה, לגרמניה, ולאוסטריה. בניגוד למשחטות רבות באירופה, בהן מתבצעת מעת לעת שחיטה כשרה, לצד פסי שחיטה לא כשרים, המשחטה בהונגריה בניהולו של רב שמואל אוירכמן הינה כשרה כל השנה ומייצרת כבד אווז לשוק הישראלי והצרפתי. השחיטה פועלת תחת השם "עמי"ך" - איגוד הקהילות שומרי תורה בהונגריה (חב״ד) בהונגריה בראשות הרב שלמה כובש, ומספקת עוף כשר ועוף מהדרין בפיקוח הכשרויות המקובלות ביותר באירופה ושל הרבנות הראשית לישראל.

"האיסורים והפסיקה עליהם הם לא רק התקפה על חופש הדת, אלא התקפה על המורשת היהודית-נוצרית שלנו ועל הקהילות היהודיות באירופה", כתב ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן מוקדם יותר השנה לנשיא הרצוג.

בעקבות איסור שחיטה בבלגיה, משחטה גדולה לתרנגולות עברה בשנה שעברה מאנטוורפן להונגריה כדי להמשיך לעבוד. וכאשר מגיפת הקורונה גרמה לסגירת משחטה כשרה בבריטניה, אלה שבהונגריה המשיכו לעבוד בכל הכוח.

ויקטור אורבן הונגריה שחיטה כשרה משחטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד