כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהדורה מורחבת

לייבל'ה עם כל הטרנדים והנייעס של השבוע

והשבוע בלייבל'ה, בצל הטרנדים במגזר: הפרשן שקיבל פוש באמצע התפילה • גבאי האדמו"ר ששוטף את הרכב של הרבי • האסטרטג החרדי שהתחתן והפסיק לעשן • מה חיפש איש התקשורת בנוף הגליל? • ומה קרה השבוע בכנסת ישראל

לייבל'ה עם כל הטרנדים והנייעס של השבוע
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה אוהב מאוד טרנדים, לא סתם אוהב, אוהב באופן קיצוני, מאז טרנד המפתחות הזכור לטובה מחג הפסח שעבר, ועד לטרנד 'ומניח בקדושה', לייבל'ה אוהב את הטרנד החדש של 'קידושי מקח טעות': בתקופה האחרונה אנחנו מתבשרים אחת ליומיים, על תגליות שונות שמתבררות לאחר הנישואין, מבחורי משי שהתבררו כגויים גמורים ועד בוגרי ישיבות נחשקות שהתגלו כעבריינים ותיקים.

לייבל'ה מעריך כי ככל הנראה הטרנד הזה צפוי לצבור תאוצה יותר ויותר והוא יהיה הכי חזק מכל הטרנדים השונים. אך יחד עם כל ההערכה שיש ללייבל'ה לטרנדים חדשים, ובייחוד מהסוג הזה, לייבל'ה מבקש לחדד: "שידוכים זה לא משחק ילדים, במקום להתבכיין אחרי, פשוט תבררו לפני, בשביל מה ד' ברא 'אגרון' 'רישומון' וגוגל?".

לייבל'ה נזכר שבתקופה שהיה בשידוכים, היה לו חבר שגילה אחרי החתונה, שחמיו הטרי השתחרר מהכלא שבוע לפני האירוסין, אחרי שבע שנות מאסר. מאז בכל שידוך שהוצע, לייבל'ה היה כותב בגוגל: מדינת ישראל נ' _____ (השלימו את שם השווער המיועד).

צום עשרה בטבת עבר לייבל'ה בצורה קשה, עת הגיע לשבור את הצום בבית הכנסת והוא ראה כי החד פעמי הידלדל מרגע הגזירה עד שכוס מקרטון כבר לא היה בנמצא לשתות את הקפה של מוצאי הצום. לייבל'ה התנחם בקרקרים של השומשום שחזרו למדפים לאחר לחץ גדול של הלקוחות בעניין, בהם יושבי הקידושים ובולסי ההערינגים. 

לייבל'ה, חובב חסידים מושבע, לא ראה כזו מסירות זה שנים. השבוע הוא ראה את המשב"ק לבית חסידות באיאן מרדכי דוד שנייד, שוטף במסירות את רכבו של מורו ורבו האדמו"ר מבאיאן, מה שנקרא הכן עצמך לחורף שכבר בעיצומו. 

לייבל'ה תפס תיעוד של חבר הכנסת דודי אמסלם, שהגיע ממרומי האופוזיציה והמטבח המזרחי לבני ברק, כדי לטעום הערינג אשכנזי אצל מעדני זהבה בעיר.

לאחר מכן הגיע אמסלם לנעוץ בחלת ויז'ניץ:

לייבל'ה הגיע השבוע למערכת 'משפחה' בהר חוצבים, שם גילה על המקרר - מלבד היותו עמוס חלב כידוע - את הלכות צום עשרה בטבת, שמגיש דווקא עיתון 'יתד נאמן', לייבל'ה הגיע לפני הצום והתברר לו שעובדי מערכת העיתון באנגלית שעובדים מהארץ אחראים לתליית ההלכות. לייבל'ה גם שמע מאחורי הקלעים כי בשבוע הקרוב המערכת צפויה להעתיק את משכנה למשרדים המפוארים בגבעת שאול בירושלים. לייבל'ה גם יכול לספר כי מדובר במשהו שעוד לא היה. 

במערכת 'בחדרי חרדים' ראה ליד המעלית את העיתונאי הגרמני, חביבם של הלייצים הגדולים, טוביה טננבום, שעבר בשנה האחרונה להתגורר בישראל. כאן הוא ממשיך ללמוד על אורח החיים החרדי. כבן למשפחה חרדית מהקסבה של בני ברק, נהנה טננבום מהתפתחות המגזר וכן מפגעי הטכנולוגיה. 

את הפרשן הפוליטי של 'בקהילה' יעקב ריבלין ראה לייבל'ה בתפילה בשטיבלא'ך של 'אמרי שפר' בהר נוף שם מתפלל עשרות בשנים. רגע לפני קיפול הטלית קיבל ריבלין פוש שהיה חייב בדיקה מהירה. 

את העסקן הויזניצאי שלומי ווייס ראה לייבל'ה השבוע בשיחה צפופה על המספרים של המרכז העולמי של ויז'ניץ יחד עם ישראל דרנגר מעיריית בני ברק והעסקן שלמה קופולוביץ.

ללייבל'ה הגיע השבוע תיעוד של הרב שמעון אזרזר והרב אורי זלזניק בכירי הרשמים של עולם הישיבות, השניים ככל הנראה מכינים את עצמם לקראת הרישום לזמן קיץ בישיבות. לייבל'ה נשאר במתח שיא לקראת עונת הרישום. איך אומרים אצלנו, יש למה לצפות.

למרות שהנציגות החרדית לא הופיע בוועדה לשירותי הדת של יוליה מלינובסקי, עם סיומה בדק ח"כ מקלב את שהתרחש עם מנכל המרכז הארצי למקומות הקדושים הרב שוינגר.

ביציאה מביקור החולים שערך השבוע ח"כ מקלב בפצוע הפיגוע בכותל הרב אימרגרין, הוא נצפה בשיחה ערה עם ראשי ארגון דרכי מרים, הרבנים וינגרטן.

היועץ האסטרטגי אברמי קרויזר הפסיק השבוע לעשן ‏אחרי 27 שנים, בשיטת אלן קאר, יחד עם בנו ארי מהטוויטר. שאפו ענק, ומזל טוב לרגל שמחת החתונה שנערכת היום בשעה טובה ומוצלחת.

העיתונאי שמעון ליברטי נצפה השבוע סועד לרווחה במסעדת מסובין בבית שמש.

לייבל'ה לא פספס השבוע את הכנסת, את מנהל סיעת ש"ס צביקה יעקובזון. ואת מנהל המקומות הקדושים יוסי שוינגר, כשהם בריתחא דאורייתא עם חברת הכנסת יוליה מלינובסקי שכמובן נדחקה הצידה לתמונה "כל כבודה פנימה וכו'". יעקובזון ושוינגר החברים הטובים מימי דרעי העליזים, הרביצו בה תורה ויראת שמים.

חבר הכנסת יעקב ליצמן נצפה כשהוא "נושא ונותן" עם השקלים שהוציא מהמכנסיים במזנון הכנסת, באחת מהלילות הארוכים במשכן הכנסת השבוע.

את מוטי בבצי'ק ראה לייבל'ה בסוד שיח עם העיתונאי יהודה שלזינגר מישראל היום של ערוץ 14. 

את עיתונאי 'קול חי' אבי רבינא תפסנו כשהוא מבהיר כמה עניינים לחבר הכנסת אופיר אקוניס מהליכוד. מי שעוד נצפה שם זה חבר הכנסת פטין מולא עם דוברו המסור איש התקשורת אריאל אלחרר.

את העיתונאי יקי אדמקר מ"וואלה" לייבל'ה תפס כשהוא ברגע של מנוחה בקדושה בישיבת סייעת הליכוד.

מי שעוד הגיע לבקר השבוע במשכן הכנסת הוא חכ"ל אורן חזן שנראה מתגעגע מתמיד.

ואילו את העיתונאי אבישי בן חיים המאסטרו של העולם החרדי תיעד לייבל'ה כשהוא סועד להנאתו באחד המזנונים. 

את דוברו המסור של יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי יוסי שבתאי לייבל'ה תפס כשהוא בשיחה עם הצלם אריה לייב אברמס.

לייבל'ה שהצפין לנוף הגליל הגיע לקומה השנייה שבבניין העירייה, מצא שם את זאבי פרקש, יועצו ואיש סודו של ראש העיר, יחד עם הסופר ואיש התקשורת יצחק פלדמן. השניים ישבו לפגישה משותפת עם ראש העיר רונן פלוט, מנכ"ל העירייה עדי מלכה ורל"ש ראש העיר יוסי נימלמן.

לאוזנו של לייבל'ה גונבו שמועות שהפגישה עסקה בהכנות תקשורתיות מערכתיות לקראת פרסום המכרזים ל-3200 יחידות דיור עבור המגזר החרדי בשכונה החרדית הר יונה שבעיר. לייבל'ה והינדל'ה שחושבים כבר על דירות לילדים, מאחלים לצמד פלדמן-פרקש ברכת הצלחה במעשי ידיהם לטובת פתרון משבר הדיור במגזר.

גדול הצלמים החרדים שוקי לרר חגג השבוע יובל להיווסדו. לייבל'ה יודע שלא חוגגים יומולדת אבל מה לעשות שהבן יקיר נפתלי ארגן על האש ברמה גבוהה בחצר ביתו הזמני בפתח תקווה. 

לאירוע הגיעו החברים שפינו מהלו"ז הצפוף. ראש העיר אברהם רובינשטיין הגיע לברך את לרר הנרגש שכלל לא שם לב מרוב אירועים שהוא הגיע לגיל חמישים. 

מערכות העיתונות החרדית מ'בחדרי חרדים', 'העולם החרדי', וכמובן מגזין 'במה' שלחו ברכות נרגשות ולרר שהיה מופתע מההפתעה הגדולה. 

לבסוף, במעמד השקת הספר החדש, אותו מוציא בקרוב שוקי לרר, הוכנה עוגה בצורת מצלמה ולרר טעם ונהנה.  

במהלך ביקורו של שגריר ארה"ב בישראל, טום ניידס, היום (חמישי) בבני ברק, ראה לייבל'ה את ידידו של השגריר, שוקי דויטש, חבר מועצת קרית יערים.

אפרופו צלמים, חלק מצלמי המגזר עשו השבוע עצירה קטנה מהלו"ז העמוס ויזמו שיחת וידיאו בווטסאפ של ארבעת הצלמים (בטוח מהמכשיר המוגן שלהם). נצפו: שלומי כהן, אלי קובין, יוסי רוזנבוים ודוד מנדלסון.

את צלם הבית שלנו ישי ירושלמי תפס לייבל'ה כשהוא משנע את מוטי בבצ'יק לאחר הדיונים בבית המשפט השבוע בתל אביב. ירושלמי אמר בשיחות סגורות כי מעולם לא לקח אישיות כה חשובה ברכבו. 

שעת בוקר בשדה התעופה נתב"ג השבוע, חבר מועצת העיר י-ם ומחזיק תיק עליה וקליטה שמואל מרציאנו, נצפה כשהוא עם מסכה ע"פ הכללים, ניגש כחזן בתפילת שחרית בבית הכנסת המרכזי בשדה.

ושוב איתכם לייבל'ה במוסקבה: בערב חתונת בת רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר שנערכה ברביעי, נצפתה מקהלת 'מלכות' בכיכר האדומה על רקע הקרמלין של פוטין. 

לאחר שסיירו בכיכר, נצפו שוברים את הצום ב'מרינה רושצ'ה' במוסקבה; בני פרידמן, החזן העולמי איצ'ה מאיר הלפגוט ומקהלת מלכות בראשות פנחס ביכלר. 

מי שהגיע השבוע לארץ היה אמן הקומזיצים הבעל מנגן דובי מייזלס, שחגג את שמחת החלאק'ה לבנו, כדרכם של אמריקאים שאין להם כוח למסכה, התחדש מייזלס במסכה עם חורים שתגן מפני נגיף האומיקרון. 

בחתונה יוקרתית בכתר הרימון נצפו באחוות מוזיקאים המעבד אלי לאופר, אלי הרצליך עם עמי כהן ומקהלת 'נרננה' שלא מפסיקים להפתיע.

עשרות עלו להשתטח בערב שבת קודש על ציונו של המקובל מחבורת הרמח"ל - הקדוש רבי משה דוד וואלי הטמון בפאדובה שבאיטליה. ציונו נודע כמסוגל לזש"ק ופרנסה. לייבל'ה ראה כמה מוכרים בארץ שקרעו ובקעו שערי שמים. 

גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד השוהה בימים אלו בארץ, הגיע בצום עשרה בטבת לתפילת מנחה בציון קבר רחל, וכובד בהפטרה.

אפרופו בן דוד, השבוע הוא נצפה כובש את הטרקלין היוקרתי של ממלכת 'קיטשנס' בירושלים של יוחנן שטיינברג, שם בדק את הצעקה האחרונה של המטבחים. 

לייבל'ה שהחל לאחרונה להתעניין בתחום המשכנתאות, הגיע השבוע לבנק מזרחי בסניף הלני המלכה ליד מגרש הרוסים, שם פגש בסרוג של הבנק אסף קלופשטוק שמקבל כל אחד בסבר פנים יפות עם סוכריות (לא ברור הכשרות). מפה לשם לייבל'ה תיעד את אסף ברגע של נחת לאחר שהספיק לאשר את התיק.  

עורך הדין איתן ארז הידוע כמפרק של ענבל אור שם השבוע כיפה במערת המכפלה ונשא תפילה חרישית.

האדמו"ר מנדבורנה בירך השבוע בחמימות את מנהל אגף חינוך חרדי בעיריית ירושלים, שמואל גרינברג, העושה רבות למען חינוך ילדי ירושלים, במהלך מעמד קביעת מזוזה בת"ת הכלל חסידי בעיר.

זקן חברי מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, הגיע השבוע לביקור בבית החולים רפאל ברמת החייל, שם קיבל סקירה מקיפה מהנהלת בית החולים, וקבע מזוזה בפתח אגף המרפאות.

מחזה מרגש התרחש השבוע במעונו של שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי, שממשיך לקבל קהל לעצה וברכה למרות האיומים הרבים של מתנגדי החיסונים. אל הבית ברחוב רשב"ם הגיע הרב חיים שפירא היועץ הרפואי של 'רפאנו ונוושע' שהביא איתו רשימה של תורמים וביקש את ברכתו של הרב. שר התורה בירכו בחמימות ואיחל ברכה והצלחה לכל התורמים והמסייעים לארגון החשוב שמסייע לאלפי חולים בעצה ותושייה.

שירבו שמחות: לפינת המזל טובים השבועית, והמורחבת מתמיד 

רבנים, חברי כנסת, ראשי ערים ועיתונאים, השתתפו ביום חמישי שעבר בבר המצווה לישראל ריזל, בנו הבכור של שדרן ופרשן "קול ברמה" מנדי ריזל, שנערכה שדרות. בין היתר נצפו עמיר פרץ, אמיר אוחנה, מיקי זוהר, שלמה קרעי, איתמר בן גביר, אוריאל בוסו, ראש עיריית שדרות אלון דוידי, ראש עיריית אשקלון תומר גלאם, הרב משה הבלין, צוות "קול ברמה" ועוד עיתונאים.

על המוסיקה ניצח "שר השמחה" עמי מימון, שהקפיץ את הנוכחים. רבים מהאורחים התבלבלו בין אביו של חתן הבר מצווה לדודו, שלמה ריזל מ"קול חי". עד כה לא ברור כמה מעטפות הוא קיבל בטעות. 

ברכת מזל טוב לראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין, לרגל שמחת הולדת הנכדה, בת לחתנו יוסי וולפא.

ברכת מזל טוב לאליעזר לזר המשנה לראש העיר צפת ומגיד השיעור בדף היומי בבית המדרש לעלוב לרגל שמחת הבר מצווה לבניו התאומים שנערכה השבוע באולם החאן האדום צפת.

ברכת מזל טוב ליהודה ארנד, מנהל לשכת מנכ"ל ראש עיריית ירושלים, לרגל שמחת בר המצווה לבנו הבכור בשעה טובה, הערב בירושלים. 

ברכת מזל טוב לאיש ש"ס, אבשלום אוחיון לרגל הולדת הנכד. הבוקר ראה לייבל'ה בעיתון 'הדרך' מודעת שעליה חתומים עשרות קהילות ספרדיות בעיר בני ברק. ליבל'ה מתקשה לזכור מקרה של הולדת נכד עם כל כך הרבה מברכים.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לאיש עולם הישיבות הרב משה חמד, העושה לילות כימים למען הכלל והפרט, לרגל בואו בברית האירוסין בשעה טובה ומוצלחת. מוישה אף הגיע לקבל את ברכתו של זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך שבירכו בחמימות. 

ברכת מזל טוב לאברהם קאפ יו"ר 'עזרת אחים' ומפקד זק"א בית שמש, מגדולי אנשי החסד בדורנו, לרגל שמחת נישואי בתו השבוע. 

ברכת מזל טוב לחיים ברוך הנפלינג, נינו ונאמן ביתו של הגאב"ד הגרי"ט וייס, לרגל שמחת הולדת הבת.

ברכת מזל טוב למאיר דייטש מבעלי 'מסעדת דייטש' המיתולוגית ומחסידי סאדיגורה, לרגל שמחת נישואי בנו השבוע בשעה טובה. לייבל'ה הגיע ל'ארמונות חן' בבני ברק ואיחל מזל טוב. 

ברכת מזל טוב לברל'ה מסיגנר מהטשולנט של 'בערל'ה בגבעת שאול', לרגל שמחת אירוסי בנו. השמחה נערכה אצל הרבי מערלוי בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לישראל רובינשטיין משב"ק האדמו"ר מדעעש, לרגל שמחת הבר מצוה לבנו שיערך בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב ליצחק ברוך שפיצר משב"ק האדמו"ר מתולדות צבי ספינקא, לרגל שמחת נישואי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל לדודי ברנשטיין מו"ל אתר jdn ועיתון 'שחרית', לרגל שמחת הולדת הנכד בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לברוך קליין העורך הגרפי של עיתון 'בקהילה', לרגל שמחת הבר מצווה לבנו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לחילי מילר מחשובי מתנדבי 'איחוד הצלה' המסורים, לרגל שמחת הבר מצווה לבנו שנערכה השבוע. 

ברכת מזל טוב למאיר פראנק מארגון הילולא דרשב"י, לרגל אירוסי בנו הבחור החשוב יעקב, עם בתו של הרב טורנהיים משכונת סנהדריה בירושלים, אחותו של מלך הסטטוסים שלומי טורנהיים.

רכילות חרדית לייבל'ה שוקי לרר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד