כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הוועדה לשוויון קבעה

פרופ' יהודי ניצח בתביעת אפליה על רקע דתו

הוועדה לשוויון הזדמנויות תעסוקתי בארה"ב, קבעה, כי ג'פרי לקס, פרופסור יהודי בקולג' הקהילתי בברוקלין שבניו יורק, הופלה לרעה על בסיס זהותו כיהודי שומר מצוות ואוהד ישראל

פרופ' יהודי ניצח בתביעת אפליה על רקע דתו
אולם בית משפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

הוועדה לשוויון תעסוקתי בארה"ב קבעה כי פרופ' ג'פרי לקס הופלה לרעה כשהודר מפגישות סגל שתואמו לשבת: "לא אהבו אותו כי היה פרו ישראלי ותמך בטראמפ", על פי הקביעה, לקס, פרופסור למנהל עסקים באוניברסיטת ניו יורק ובמכללה הקהילתית של קינגסבורו, הודר מפגישות שתואמו בכוונה בשבת כדי למנוע ממנו ומיהודים שומרי מצוות אחרים להשתתף.

בעקבות זאת, חוקרי ה־EEOC קבעו כי יש להם עילה להאמין כי לקס הופלה ואף נקמו בו בשל דתו. "ה-PFC המשיך להיפגש בלילות שבת, ולא ניסה לקבוע מועד חדש שיתאים ללקס ולעובדים אחרים שאינם יכולים להשתתף בשל שמירה על מצוות הדת שלהם", נכתב בפסה"ד. בדו"ח מ-2020 שנערך על ידי משרד עורכי דין המייצג את לקס נכתב, שמספר עדים אישרו את טענות הפרופסור – בהם אחד שאמר ש"אנשי השמאל לא אהבו את לקס כי הוא היה בעד טראמפ, פרו ישראלי, ציוני ואמריקאי שמרני".

המכללה הקהילתית קינגסבורו מסרה כי היא "מחויבת לקהילה מגוונת ומכילה שבה סטודנטים, סגל ואנשי צוות מרגישים בטוחים וחופשיים להמשיך בלימודיהם ובעבודתם. יש לנו אפס סובלנות לאפליה מכל סוג, והטענות על אפליה נלקחות ברצינות גדולה. אולם המכללה אינה יכולה להגיב על התדיינות משפטים תלויה ועומדת".

יהודי תביעה ניצחון הפליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד