כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עוד הזדמנות לפגוע בדתיים

הממשלה תאשר: האחריות על הילולת הרשב"י בידי השר כהנא

האסון הכבד במירון גרר אחריו ועדת חקירה שכבר נתנה את המלצותיה, בכל הקשור להגבלות לקראת ההילולא הבאה | כעת מתברר, כי אם לא די בכך, הממשלה צפויה לאשר בקרוב את מינויו של השר מתן כהנא, שפתח חזיתות לא מעטות כנגד הציבור החרדי - כמי שינהל את האירוע בהר

הממשלה תאשר: האחריות על הילולת הרשב"י בידי השר כהנא
השר מתן כהנא צילום: Flash90

ביום ראשון הקרב תאשר הממשלה את מינויו של השר לשירותי דת, מתן כהנא, כשר האחראי על הילולת הרשב"י במירון. כך, מי שסומן כאויב החרדים, צפוי לקבל סמכות לשנות ולהשפיע על ההילולה המרכזית, לצד מגבלת המשתתפים אותה הוא יקבע.

על פי החלטת הממשלה, השר כהנא יהיה השר האחראי על מירון. בשבועיים הקרובים הוא ימנה פרויקטור מיוחד לקראת ההילולה, וכן יוקם צוות מנכ"לים בראשות מנכ"ל המשרד לשירותי דת יחד עם מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"ל המשרד לביטחון הפנים ומנכ"לית משרד התחבורה שיפעל לגיבוש תכנית היערכות לאירוע. שם גם יכריעו על מספר המשתתפים באירוע.

ועדת החקירה פרסמה את המלצותיה: השינויים בל"ג בעומר במירון

בכך, המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים שהיה בשנים האחרונות האחראי על האירוע, יתפעל לבקשת הממשלה רק כארגון הפקה חיצוני, בזמן שגם האחריות על התחבורה להילולה תהיה רק בידי הרשות לתחבורה ציבורית.

כזכור, בהמלצות הביניים שפרסמו לפני כחודש חברי ועדת החקירה בנוגע לאסון מירון, הוחלט על שורה של הגבלות, בראשם הגבלת משתתפים בכל רגע נתון, כך שיהיה מספר מוגבל של משתתפים על ההר בו זמנית, כמו כן הוחלט לקיים הדלקה אחת בלבד של האדמו״ר מבואין, וכן לאסור על חלוקת מזון בהר מירון.

אסון מירון תשפ"א הילולת הרשב''י מתן כהנא ועדת חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד