כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ערבים זה לזה

האופנוען הערבי סייע למשפחה החרדית להגיע בזמן לשבת במירון

סיפור מרגש שהגיע ל'בחדרי חרדים' מלמד על כמה צריך להיזהר שלא לשפוט אנשים לפי המגזר שלהם ועל הקשר המיוחד שיש בין המגזר החרדי למגזר הערבי. קשר שעומד בניגוד ליחסים הטעונים בין יהודים לערבים

האופנוען הערבי סייע למשפחה החרדית להגיע בזמן לשבת במירון
אילוסטרציה צילום: Michael Giladi/Flash90

ערב שבת של חורף, משפחה חרדית ממרכז הארץ, ארזה את המטלטלים ואת האוכל לשבת ויצאה לכיוון צפון. המשפחה הקפידה לצאת בשעה מוקדמת, על מנת להספיק להגיע למושב מירון זמן מספיק לפני כניסת השבת. הפקקים האריכו את משך הנסיעה, אולם עדיין נותר פרק זמן ארוך דיו כדי להגיע ליעדם. לפתע באחד מהצמתים באזור הצפון, החל להיתמר עשן מהמכסה של המנוע הקדמי. אבי המשפחה עצר את הרכב בשולי הכביש בצורה בטוחה ומיהר ביחד עם אשתו להוציא את הילדים ולהעביר אותם אל מעבר לגדר הבטיחות.

בני המשפחה כבר החלו לבדוק אפשרויות לאירוח לקראת השבת, באחד היישובים הקרובים לכביש. רכבים רבים חלפו על פני רכב המשפחה בלי שאיש מהם התנדב לסייע בעזרה. פתאום משום מקום, נעצר לידם אופנוען, שעל פי דיבורו ניכר שמדובר בערבי. הוא הציג את עצמו כמכונאי רכב והחל במשימה לאיתור מקור העשן. לאחר זמן קצר, התברר שלא מדובר בתקלה משמעותית. האופנוען ניקה את השמן שהצטבר ליד המנוע. בתום עבודתו, סירב המכונאי לקבל תשלום על העבודה. הוא אמר לבעל הרכב כי עצם העזרה למשפחה במצוקה, היא השכר עבורו. אבי המשפחה הודה לאופנוען והמשיך בדרכו אל היישוב מירון. בחסדי שמים, הצליחו בני המשפחה להגיע ליישוב מירון שעה קלה לפני כניסת השבת.

לבני המשפחה האחרים שהמתינו להם בצפייה דרוכה במירון, הם סיפרו את הסיפור המופלא על האופנוען הערבי, שלא היסס ללכלך את הידיים שלו ולנקות את כתמי השמן, על מנת שהם יוכלו להגיע ליעדם טרם כניסת השבת. בני המשפחה סיפרו, שהאירוע השפיע עליהם באופן משמעותי, בכל היחס לעובדים מהמגזר הערבי המספקים שירות למגזר החרדי.

המגזר הערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!