י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"בחור התאשפז במהלך הצום"

קשר בין קורונה לווירוס בעולם הישיבות? הח"כ שאל את נציגי הבריאות

ח"כ מקלב שאל בדיון בוועדת חוקה את נציגי משרד הבריאות מה ידוע להם לגבי הווירוס המסתורי שמתפשט לאחרונה בעולם הישיבות. מקלב תהה האם יש קשר בין המחלה לקורונה או לחיסונים | בחור מישיבת 'באר התלמוד' ל'בחדרי חרדים': "בחור מהישיבה התאשפז במהלך הצום"

קשר בין קורונה לווירוס בעולם הישיבות? הח"כ שאל את נציגי הבריאות
חרדים בבדיקת קורונה צילום: David Cohen/Flash90

ברקע הפרסום על וירוס שתוקף את עולם הישיבות - שאל הבוקר (חמישי) ח"כ אורי מקלב את נציגי משרד הבריאות בוועדת החוקה, האם הווירוס המדובר קשור לקורונה או לחיסונים? - נציגת משרד הבריאות השיבה בשלילה: "אין כל קשר בין תחלואת שפעת לתחלואת קורונה". 

מקלב סיפר בדיון כי שמע על ישיבות בהם נדבקו לא פחות מ-80% מהבחורים - בווירוס המסתורי. לשאלתו מה פשר ההתפרצות ההמונית שנצפית כעת בישיבות - הגיבה הנציגה וטענה כי נגיף השפעת מדבק מאוד, במיוחד כאשר שוהים בחורים רבים יחד - כפי שקורה בישיבות. 

לשאלת מקלב, מדוע בשנה החולפת תחלואת השפעת נעלמה וכעת היא חוזרת, השיבו יו"ר הוועדה קריב ונציגת משרד הבריאות כי הסיבה לכך היא שבשנה הקודמת שהו אזרחי ישראל בסגר, עטו מסיכות וכן שמרו על ריחוק חברתי - מה שמנע את התפרצות הנגיף. 

נציגת משרד הבריאות טענה בפני מקלב כי ההתפרצויות מקשות על המשרד - וכי זה מעמיס מאוד בשל הסימפטומים הדומים לקורונה שחווים החולים בשפעת ובעקבות זאת הולכים להיבדק נגד הקורונה מה שמייצר מצג שווא של אחוז מאומתים נמוך מכלל הבדיקות.

ח"כ אורי מקלב הוסיף: "אנחנו רואים היום הרבה אנשים עם הסימפטומים האלה של קושי בנשימה שהולכים להיבדק בבדיקות הקורונה - וכך התוצאות החיוביות של כלל הבדיקות יוצאות נמוכות". "אנשים" הוסיף מקלב "לא הולכים להיבדק סתם, אלא בעקבות קשיי הנשימה שהם חווים - וכך אנחנו רואים אחוז מאומתים נמוך מכלל הבדיקות - מה שמטעה אותנו". 

בתוך כך, בחור מישיבת 'באר התלמוד' בירושלים, בה למעלה ממאה בחורים חלו בווירוס, מספר ל'בחדרי חרדים' את השתלשלות האירועים: "הכול התחיל לפני שבועיים", הוא מספר, "התחלתי להשתעל ולהיות מצונן כבר מיום רביעי ולמחרת כבר הכול התהפך, התחלתי לחוש חולשה ברמה מדאיגה ביותר עם חום וסחרחורות, עד שלא יכולתי לקום מהמיטה", מספר הבחור.

"הקטע המבהיל הוא", מציין הבחור, "שאחריי נדבקו עוד שניים מחבריי וגם אותם פקד חולשה חום צינון וכאבי ראש. חשבנו אולי מדובר בקורונה, אבל הלכנו מיד להיבדק ומשיצאנו שליליים גילינו שזה לא קשור כלל לקורונה". לדבריו, "אחרי כמה ימים כבר כמעט מאה חמישים בחורים גם כן חלו וגם ראש הישיבה התחיל גם הוא להיות חולה".

"ממש בלאגן מה שקרה כאן", מספר לנו הבחור, אך מדגיש כי "למרות הכול בישיבה השתדלו כמה שיותר לעזור לבחורים שנשארו בישיבה ושירימו את קרנה של תורה בבית מדרש ביתר עוז".

"אי אפשר לדעת ממה זה נובע", מאריך הבחור, "יתכן ואולי השפעת נהיתה מדבקת יותר. דבר כזה לא זכור מעולם בעולם הישיבות, שיש מאות חולים במקביל, בנוסף לכל אלה שהלכו לבית יש כאלה בחורים גם שנמצאים במיטה ללא יכולות לזוז ולעשות כלום מרוב חולשה. גם במהלך הצום, בחור מהישיבה אף התאשפז שהגיע למצב שהיה חייב להזמין לו ניידת אמבולנס שיפנו אותו לבית החולים".

 

 

קורונה שפעת עולם הישיבות וירוס אורי מקלב וועדת החוקה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד