כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ב'עדה החרדית' מתכננים: "להעביר מסר לחילונים בעיר"

הפגנת ענק שתתקיים נגד חילולי השבת במתחם התחנה - תהיה ברחוב הנביאים, בו מתגוררים חילונים רבים • המטרה: להעביר מסר - על חילול שבת נגיב בהשתלטות חרדית

הפגנת שבת. צילום: פלאש 90
הפגנת שבת. צילום: פלאש 90

הפעלתו הצפויה של מתחם התחנה הישן בירושלים בשבתות עשויה לגרום למאבק חסר פשרות בעיר: בעוד גורמים שונים בציבור החרדי מנסים להביא לפתרון שימנע את חילולי השבת במתחם, ב'עדה החרדית' שוקלים להכריז בקרוב על פתיחת מאבק איתנים ציבורי.

למרות שהמתחם נתון בבעלות פרטית, ניסו לאחרונה גורמים חרדים להשפיע על היזם ובעלי המתחם, אבי מורדוך, בכדי שיסגור את שעריו בשבתות ובחגים. כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', השבוע התקיימה פגישה ובה השתתפו הגאון רבי ראובן אלבז, יצחק גולדקנוף, יוסי דייטש ויצחק פינדרוס שניסו לדבר על ליבו של מורדוך, עד כה ללא הצלחה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ב'עדה החרדית' החליטו במסגרת המאבק לארגן בשבועות הקרובים קבלת שבת המונית ברחובה של עיר. עד כה אין החלטה סופית לגבי התאריך והמיקום המדויק שבו תתקיים המחאה.

בישיבת הנהלה שהתקיימה לאחרונה ב'עדה', הוחלט לדון בשתי אפשרויות מרכזיות: הראשונה היא שהמחאה תתקיים ברחוב הנביאים בירושלים בעוד כשבועיים, כאות לציון 4 שנים מאז החל המאבק בחילולי השבת בחניון קרתא. האפשרות השנייה היא לקיים את התפילה ההמונית בעוד חודש וחצי כאות ציון לשבת ה-200 במחאות העדה נגד חילולי השבת.

בתוך כך, הסבירו ב'עדה' כי המיקום שנבחר הוא רחוב הנביאים, בו גרים בעיקר תושבים חילונים, זאת במטרה להעביר מסר לציבור החילוני בעיר, כי במידה וימשיכו במגמה של פתיחת עסקים ומקומות בילוי בשבתות ובחגים, יהיה לכך מחיר של המשך השתלטות חרדית על השכונות החילוניות.

ההחלטה הסופית תתקבל בימים הקרובים.
הפגנה מתחם תחנה העדה החרדית הנביאים השתלטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד