כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

האם יו"ר רשת הגנים ירוץ לראשות העיר רכסים?

דרעי כבר הודיע: ש"ס תכבד את ההסכם ותפנה את ראשות העיר ברכסים לטובת מועמד 'דגל' • האם הגראי"ל יורה ליצחק רייך לעזוב את רשת הגנים עבור התפקיד?

יצחק רייך. צילום ארכיון
יצחק רייך. צילום ארכיון

למרות שיש עוד כחמישה חודשים עד לקיומן של הבחירות לרשויות המקומיות, ולמרות שב'דגל התורה' לא ממהרים - בלשון המעטה - לקבל החלטות הרות גורל בנושא, אמש (ב), בתזמון מעניין נראה כי התקבלה ההחלטה בדבר זהותו של המועמד המוביל לריצה לראשות העיר רכסים, העיר החרדית הצפונית.

העיתוי: אירוסי בנו של המועמד הרב יצחק רייך. בין המוזמנים, עלה צפונה גם יו"ר דגל התורה, משה גפני. משהתפזרו האורחים, לקראת השעה 23:30 בלילה, ישב גפני עם כמה מרבני העיר לדיון בשאלה הרת הגורל. הרבנים הביאו בפני גפני את דבריו של יו"ר ש"ס, אריה דרעי, בנושא (ראו להלן), גפני הבהיר כי בלי כל קשר להחלטת דרעי - קיים הסכם ולפיו 'דגל התורה' תציב הפעם מועמד מטעמה, ו"איצ'ה הוא המועמד שלנו".

נחזור לאחור. לפני כשבועיים ימים הגיעו ללשכתו של דרעי הרב תנעמי, רבה של רכסים, ועמו נציג ש"ס המכהן כיום כיו"ר המועצה, הרב דן כהן. הרב תנעמי הבהיר כי אם הייתה נמצאת דרך לאפשר את המשך כהונתו של כהן מה טוב, אבל יש הסכם, ואותו צריך לכבד. דרעי הסכים עם דברי הרב והבהיר כי אינו מחפש מלחמות וש"ס תכבד את ההסכם.

גם נתוני הבחירות האחרונות לכנסת מחזקות את הדברים: לדברי אחד התושבים, היה ניסיון של אנשים המקורבים לכהן ללכת מבית לבית ולשכנע להצביע ש"ס, "כדי לחזק את הכוח ולאפשר ריצה לראשות בבחירות הבאות", אלא שהתוצאות היו די מאכזבות, מבחינתה של ש"ס.

"בניגוד לפעמים קודמות בהן הפערים שנרשמו בין ג' לש"ס היו של קולות בודדים בלבד לכאן או לכאן - 14 קולות מקסימום, הרי שהפעם עברנו את ש"ס ב-99 קולות. והקולות שניתנו למפלגתו של הרב חיים אמסלם או הרב אמנון יצחק היו בודדים בלבד. מה גם שלמרות שהרב תנעמי הוא רב תימני, הרי שרוב התימנים המתגוררים במקום מצביעים בבחירות המקומיות לנציג ג'", אומרים אנשי 'דגל התורה' בעיר.

מנגד, גורמים בש"ס רואים קצת אחרת את התמונה. "זה נכון שהפרש הקולות בין ש"ס ליהדות התורה היו 99 קולות, לטובת האחרונה, אבל צריך לזכור שכוח להשפיע קיבלה 2% מקולות הבוחרים, כלומר 76 קולות, עצמה לישראל 1% שהם עוד 32 קולות ועם שלם 1% השווים ל-29 קולות. להערכתנו, הקולות הנ"ל פלוס קולות הליכוד -6% מקולות המצביעים שהם 253 קולות, שייכים לש"ס".

אבל גם הם מודים שמלחמה או קרב לא צפויים פה, וכי ההסכם יכובד.

במצב שכזה נראה כי לש"ס אין כל סיכוי לכבוש את היעד, ולפיכך, מה הטעם במלחמה ללא תוחלת, תוך הפרתו של הסכם.

השאלה שעדיין תולה בחלל באשר למועמדותו של רייך, היא שאלת המשך כהונתו כיו"ר רשת הגנים של אגודת ישראל. אין זה סוד כי מאז נכנס לתפקיד הצליח רייך לייצב את הרשת, המשכורות זורמות, נבנה אמון בינו לבין החשבת המלווה חגית ג'ורג'י ועם נציגי האוצר, וטרם הוחלט האם שווה לדגל התורה לוותר על ההצלחה ברשת לטובת המעוז הצפוני. מה גם שהתפטרותו מהתפקיד עלולה חלילה להביא לבחירתו של איש 'אגודה' לניהול הרשת.

במקרה בו יוחלט כי יישאר בתפקידו ברשת המועמד המוביל הוא הרב שלמה הומינר, מנהל ישיבת 'כנסת חזקיהו'.

לדברי רייך עצמו: "בבוא העת אכנס לראש ישיבה, הגראי"ל שטיינמן, כדי לשאול את פיו באיזה מהתפקידים עלי לבחור, עוד מוקדם לכך".

נזכיר כי בעת הרכבת הרשימה לכנסת היה רייך מועמד מוביל לתפקיד הנציג השלישי מטעם 'דגל', אך בסופו של דבר הכריע הגראי"ל לטובת הישארותו בתפקידו ברשת. הגראי"ל אף הזמין אותו לביתו כדי להודיע לו על כך.
בחירות מקומיות רכסים יצחק רייך ראש עיר דן כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד