כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ארגון צהר: ידענו לפני שנה שדיל הרבנים בלתי אפשרי

בהודעת הארגון נאמר כי העניין כבר נבחן בעבר ונתגלה כלא רלוונטי פוליטית, משפטית ומעשית • צהר קורא לתמוך ולפעול לבחירתו של יו"ר הארגון הרב דוד סתיו

הרב דוד סתו. צילום: אתר צהר
הרב דוד סתו. צילום: אתר צהר

קבורתו הסופית של חוק עמאר-אריאל הביאה לתגובה חריפה מצד ארגון רבני צוהר.

לדברי בכירים בארגון, הם פעלו בשנה האחרונה באופן נמרץ לערוך שינוי מהותי ברבנות הראשית. "השינוי הנדרש הינו חבל הצלה לתדמיתו של מוסד הרבנות, וכנגזרת מכך להצלת העם היהודי מהתבוללות ומפגיעה אנושה ביחס בין אזרחי המדינה להנהגתה הדתית - אמונית".

כחלק מאותו שינוי מחויב המציאות, כתבו הרב יעקב אריאל והרב דוד סתיו את תוכנית ג' אלול לשינוי הרבנות הראשית, יוזמה שזכתה לתמיכה וברכה בקרב כלל הציבור ובקרב רבני הציונות הדתית על כלל מגזריהם.

בתחילת הדרך, לפני כשנה, היו אנשי 'צהר' הראשונים לבדוק את האפשרות לבחירת הרב יעקב אריאל לרב ראשי לישראל והתברר להם כבר אז כי מהלך זה אינו אפשרי הן מבחינה פוליטית, והן בפן המשפטי והמעשי.

"היום נפל דבר בישראל! הובהר מעל לכל ספק סביר כי שינוי החקיקה, או כמו שהוא מכונה בציבור 'דיל עמאר – אריאל', אינו אפשרי, ולמעשה אין יכולת להוביל את התמודדות של הרב אריאל להיות רבה הראשי של מדינת ישראל".

עוד בנושא:
לא גיל ולא תרגיל • האם חוק הרבנים עמאר-אריאל נקבר?

הארגון קורא "לכל הציבור שמאמין בחשיבות מעמד הרבנות לקיומה של המדינה היהודית - לפעול בכל כוחו לבחירת הרב דוד סתיו, יו"ר הארגון ורב העיר שהם. הרב סתיו, החתום על תוכנית השינוי, הקדיש את חייו ופועל שנים ארוכות למען הנחלת יהדות במאור פנים לאזרחי ישראל, בין היתר באמצעות ארגון צהר, ומחויב לנושא בכל מאודו. בשל כך הוא יצליח להיות האיש שיחזיר את האמון של הציבור היהודי בישראל ברבנות הראשית ויהפוך אותה לגוף מרכזי בשלטון המדינה.
בחירתו של הרב סתיו אינה מובנת מאליה, אבל הירתמות של כל הגופים המאמינים במדינה היהודית והדמוקרטית יכולה לתת את התקווה לשינוי פניה של הרבנות הראשית".

"אנחנו נפעל בציבור הישראלי, בעולם התורני ובין חברי הגוף הבוחר על מנת שהתקווה הזו תהפך למציאות בעוד חודשיים ימים", מציינים בהודעה.

"זוהי עת רצון. גורל עתיד העם היהודי כרוך בזהות הנהגתו הדתית בעשור הקרוב. האם החברה הישראלית תהווה חלק מאלו המבקשים לשמר את מסורת ישראל או שמא תהווה הרבנות מכשול בפני אלו המידפקים על דלתותיה והמבקשים להוות חלק מחברה יהודית – דמוקרטית".
ארגון צהר דיל אריאל סתיו עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד