י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הם מסוכנים מאוד"

פאנל מומחים: "ארה"ב צריכה לשקול אפשרות צבאית נגד איראן"

בפאנל של נבחרי ציבור ודיפלומטים אמריקאים לשעבר, קראו המשתתפים לארה"ב לשקול פעילות צבאית נגד איראן בשל רצונה להתקדם עם תוכנית הגרעין האיראנית

פאנל מומחים: "ארה"ב צריכה לשקול אפשרות צבאית נגד איראן"
פאנל המומחים צילום: צילום מסך

ארה"ב צריכה לשקול אפשרות צבאית נגד איראן, כך נאמר בפאנל של נבחרי ציבור ודיפלומטים אמריקאים לשעבר, הפאנל התקיים על ידי המועצה הלאומית להתנגדות של איראן, והופיע בו ג'וזף ליברמן, סנטור אמריקאי לשעבר; רוברט ג'וזף, לשעבר תת שר החוץ לבקרת נשק וביטחון בינלאומי, ושליח מיוחד לאי הפצת נשק, דיוויד שד, לשעבר ממלא מקום של סוכנות הביון הביטחונית, פרופסור מתיו קרוניג מאוניברסיטת ג'ורג'טאון; וג'ונתן רואה, מנהל מדיניות חוץ של המכון היהודי לביטחון לאומי של אמריקה.

ה-NCRI פרסם מחקר מפורט על האופן שבו איראן משתמשת ברחפנים כדי לפגוע במטרות בלבנון, עיראק, תימן וסעודיה, ובונה בריתות עם סין, רוסיה וונצואלה. "זה גורם לדאגה בקרב בעלי בריתנו באזור שהם לא יכולים לסמוך בנו", אמר ג'וזף ליברמן לקהל שהשתתף בכנס של ה-NCRI בוושינגטון, (ארגון נגד איראן גרעינית).

הוא הוסיף: "אנחנו במסלול הלא נכון בארה"ב במאמצים שלנו בווינה להיכנס מחדש להסכם הגרעין, יש להם כוונות טובות, אבל הם לא עומדים במציאות של מה שאיראן עושה בווינה או בעולם. הם מאוד מסוכנים, זה לא רק חשוב שארה"ב תחזק את עמדתנו, לסגת מהמשא ומתן כפי שהוא מתרחש כעת, אלא גם להתקדם לעבר יותר בלימה ואילוצים נגד המשטר".

ליברמן אמר: "המשטר האיראני שחוזר כעת לשיחות בווינה הוא משטר שהפר את התנאים החשובים ביותר של ההסכם, והעשיר את האורניום לרמה מסוכנת מאוד".

"אנחנו מסתמכים יותר מדי על המשא ומתן, אנחנו צריכים להחזיר את האופציה הצבאית על השולחן. הנשיא ביידן צריך לומר שהוא מוכן להשתמש בכוח", אמר פרופ' קרוניג ממשתתפי הועידה. "אנחנו צריכים מסלול לחץ חזק יותר, המשטר צריך להבין שאם הוא יישאר בדרכו הנוכחית, יהיו לכך השלכות, בסוף עלינו להשאיר אופציה צבאית על השולחן כמוצא אחרון כדי למנוע מאיראן לבנות נשק גרעיני".

פאנל תקיפה באיראן ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד