י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

"חשש לפגיעות פיזיות ואף בנפש בחיילים החרדים"

ועדת פרי דנה בפרשת תקיפת החיילים החרדים במאה שערים • יו"ר הועדה: "החיילים הם חוד חנית חברתי ומוסרי, המדינה תטפל בניסיונות הפגיעה בהם כאן ועכשיו"

יעקב פרי. צילום: פלאש 90
יעקב פרי. צילום: פלאש 90

פרשת תקיפת החיילים החרדים במאה שערים אתמול (א) עלתה בפתח ישיבתה של 'ועדת פרי לשוויון בנטל', יו"ר הועדה השר פרי ביקש להדגיש כי ההסלמה בקרב החברה החרדית וניסיונות הפגיעה בחיילים חרדים המשרתים בצבא היא תופעה שהמדינה תטפל בה כאן ועכשיו.

״החברה הישראלית רואה בחיילים החרדים המשרתים חוד חנית חברתי ומוסרי בקרב החברה החרדית", הדגיש פרי. ״כל ניסיון לפגוע פיזית או מוראלית בחיילים ייענה מיידית ביד נוקשה מצד המדינה", הוסיף.

גם גדי אגמון, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם באכ"א, התייחס לדברים: "אנחנו בעיצומה של תופעה מדאיגה של פגיעה בחרדים המשרתים בצה"ל. אני חושש שבימים הקרובים תהיה עליית מדרגה שתחריף עד כדי פגיעות פיזיות ובנפש".

שר השיכון, אורי אריאל, הציע במהלך הישיבה לפתוח 'קו חם' של רבנים מהנחל החרדי ומהצבא, במטרה לתת מענה לחיילים שנמצאים במצוקה, פיזית או מנטלית, כפי שקרה השבוע במספר מוקדים. ״חשוב שיהיה לחיילים האלה עם מי לדבר מתוך הקהילה", הדגיש השר אריאל.

השרה לימור לבנת אמרה: ״חובתנו לחשוב איך פרט להוקעה אנחנו יכולים להגן על החיילים החרדים. מה שראינו ביום חמישי זו עליית מדרגה מדאיגה שעלינו לתת על כך את הדעת. אני מציעה לבדוק חלופות כדי לאפשר לחיילים החרדים לשהות בהם אם יבצר מהם להגיע הביתה״.

עוד בנושא:
מהומות במאה שערים • הסיבה: שני חיילים חרדים

יו"ר סיעת 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן הגיב למקרה בדף הפייסבוק שלו: "על ראשי הציבור החרדי ונציגיהם בכנסת לגנות בפה מלא וללא שום סייג את הניסיון אמש של תושבים משכונת מאה שערים לפגוע בשני חיילים צעירים חרדים, משום שעברו בשכונה כשהם לבושים במדי צה"ל".

הועדה התייחסה גם להפגנה האלימה של 'העדה' שהתקיימה בחמישי האחרון: השר לבטחון פנים סקר בפני הוועדה את אירועי ההפגנה: ״ההפגנה הייתה אלימה מאוד, שוטרים הוכו, פרשים נפגעו, וניתנה הנחייה לאכוף ביד קשה את ההתפרעויות. כבר השבוע הוגשו 8 כתבי אישום נגד מתפרעים. מדובר בסיפור לא פשוט, נדע להיערך להפגנות הבאות באותה קשיחות״.
חיילים חרדים הפגנה תקיפה פרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד