ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024

הגבול הסורי: אש נורתה לסיור צה"ל ברמת הגולן

אש נורתה הלילה מהצד הסורי של רמת הגולן לעבר רכב סיור של צה"ל • לא ברור אם זהו ירי מכוון או זליגה של הקרבות במדינה • אסד האשים את ישראל בתמיכה במורדים

הרמטכ"ל גנץ בתצפית על הגבול הסורי, צילום: דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ בתצפית על הגבול הסורי, צילום: דובר צה"ל

ההתחממות בגבול הסורי: הלילה (שלישי) נפתחה אש לעבר סיור של צה"ל ברמת הגולן והכוחות השיבו באש. הדיווח מהסיור התקבל באזור השעה 1:30 על אש שנפתחה לעברו מהצד הסורי של הגבול. כמה קליעים פגעו אמנם ברכב אך איש לא נפגע.

עדיין לא ברור האם מדובר בירי מכוון או רק טעות שנובעת כתוצאה מהעימותים בין צבא אסד לבין המודרנים.

מדובר באירוע השלישי מתחילת השבוע. בליל מוצאי וכן ביום ראשון בלילה גם נורתה אש מהאזור הסורי לעבר כוחות צה"ל.

באופן רשמי ישראל לא התערבה בסכסוך הפנימי בסוריה, אולם הנשיא בשאר אסד האשים את ישראל בשיתוף פעולה עם המורדים בו. "ישראל תומכת באופן ישיר בקבוצת הטרור בשתי דרכים. ראשית, היא מעניקה להם תמיכה לוגיסטית, ובנוסף היא מסבירה להם אילו אתרים כדאי לתקוף וכיצד לבצע את אותן תקיפות".

על פי פרסומים זרים ישראל ביצעה בשבועות האחרונים שתי תקיפות בסוריה, הפצצה של משלוח טילים לחיזבאללה ומרכז מחקר צבאי בדמשק. העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" פרסם כי בתגובה כיוון את אסד את הטילים שברשותו לכיוון תל אביב.

לפנות בוקר הובא למרכז הרפואי זיו בצפת ע"י צה"ל פצוע סורי נוסף ממלחמת האזרחים, במצב בינוני-קשה. הוא נותח במשך מספר שעות עם פגיעות רסיסים בכל הגוף ופגיעות פנימיות בבטן, ונמצא כעת בהתאוששות במצב יציב.
סוריה אש צהל רמת הגולן סיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד