ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
אסון הרכבל

בית המשפט קבע: הדודה אינה מוסמכת בענייני הכספים

נחמה פורתא למשפחתו של איתן בירן שמתגוררת בישראל. לאחר שהוחזר לאיטליה בתחילת החודש, בית משפט לנוער במילאנו פסק כי דודתו איה בירן שאצלה הוא מתגורר, לא תהיה מעורבת בענייניו הכספיים של הילד

בית המשפט קבע: הדודה אינה מוסמכת בענייני הכספים
אסון הרכבל צילום: שירות הכבאות וההצלה הלאומי של איטליה 'ויגילי דל פוקו'

בית משפט לענייני קטינים במילאנו שבאיטליה, החליט להוציא מאיה בירן, דודתו של הילד איתן ששרד את אסון התרסקות הרכבל, את הסמכות להחליט בענייני כספים ועתידו של איתן, ומינה במקומה עו"ד מקצועי שיטפל באופן נטרלי במצבו, למרות ההחלטה, איתן יישאר לגור אצל דודתו באיטליה. כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

נשיאת בית המשפט לנוער, מריה קרלה גאטו, הבהירה כי ההחלטה התקבלה לאור "הקונפליקט הגבוה מאוד שהתרחש לאחר המינוי הראשוני של האפוטרופוס", אשר "הצריך להביא צד שלישי ונטרלי". ולתת את הטיפול "לאיש מקצוע שאינו קשור לשתי משפחות המוצא".

כזכור שני הצדדים מתקוטטים לגבי גידול הילד איתן בירן בן ה-6, ששרד את אסון הרכבל באיטליה במאי האחרון. באסון נהרגו הוריו וסבו וסבתו. ושתי הדודות משני הצדדים החלו להתקוטט סביב גידול הילד. בית המשפט בישראל פסק כי הילד יגדל אצל דודתו באיטליה, לאחר שנחטף ארצה על ידי סבו מצד אמו, שמואל פלג.

עורכי הדין שרה קרסניגה ופאולו פוליצי, עורכי הדין של הסבא והסבתא שמואל פלג ואסתר כהן, שמחים על ההחלטה ואומרים כי "לטובת הילד אנו מברכים על הרחקת הדודה (באיטליה) כאפוטרופוסית לטובת צד ג' כפי שהתבקש מלכתחילה ע"י הסבים והסבתות מצד האם".

כזכור איתן הקטן, חזר לאיטליה ב-3 בדצמבר האחרון, ומתגורר מאז בבית דודתו איה בירן.

איתן בירן אסון הרכבל באיטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד