כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המנכ"ל המפוטר מאשים

סלוביק נגד שאשא ביטון: תפסה קריירה על האג'נדה

המנכ"ל המפוטר של משרד החינוך חושף את חילוקי הדעות עם השרה שאשא ביטון שהובילו לסיום תפקידו: "בשלב מסוים החלטתי שאני לא יכול לחטא לאמונה שלי". על מניעיה של השרה: "אולי יש פה אג'נדה שהיא חושבת שהיא תפסה עליה קריירה"

סלוביק נגד שאשא ביטון: תפסה קריירה על האג'נדה
יגאל סלוביק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יגאל סלוביק, מנכ"ל משרד החינוך שפוטר (התפוטר) בעקבות חילוקי דעות עם השרה יפעת שאשא-ביטון, התראיין במהלך סוף השבוע ל'חדשות 12' וסיפר מה עומד מאחורי הסכסוך בינו לבין השרה. מקורבים לשרה טענו כי הפיטורים נובעים מחוסר שביעות רצון מתפקודו של סלוביק ומכך שלא שיתף פעולה עם עמדותיה. סלובק מסביר כי חילוקי הדעות ביניהם החלו סביב הטיפול במשבר הקורונה.

לדברי סלוביק הוא לא הופתע מפיטוריו. "החלו להיות בינינו חילוקי דעות ואי-הסכמות על האופן שבו נכון לטפל במשבר הקורונה", אומר המנכ"ל המפוטר, לדבריו, "בשלב מסוים החלטתי שאני לא יכול לחטא לאמונה שלי, ואני חושב שמרגע שמתקבלת החלטה בממשלה או בקבינט הקורונה, נכון לממש אותה במלוא העוצמה קדימה – ולא לשדר מסרים הפוכים כאלה ואחרים שבסופו של יום לא רותמים את הציבור, אלא מבלבלים אותו".

המנכ"ל המפוטר נשאל לגבי המניעים של שרת החינוך. "אולי יש פה אג'נדה שהיא חושבת שהיא תפסה עליה קריירה והיא מסוגלת להמשיך ולהתקדם איתה הלאה. יש פה גם אירוע שאפשר לנהל עליו ציבורית שיח וסתם היא זכתה לאהדה גדולה כשהייתה יו"ר ועדת הקורונה על האירוע הזה, כן? אמרתי לה פעם: 'את יודעת, את יושבת הראש ואני המנכ"ל. את תקבעי את המדיניות. את לא צריכה להתעסק בכל בורג'. היא לא סומכת על אף אחד חוץ מאשר על עצמה".

מטעמה של שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון נמסר בתגובה: "המנכ"ל התבקש לסיים את תפקידו כי לא עמד ביעדים שהציבה השרה למערכת החינוך, ובגלל בעיות של לויאליות ואמון. מבצע החיסונים בבתי הספר ממשיך להתנהל בהתאם למשאבים שמוקצים על ידי משרד הבריאות. ניתנה למר סלוביק אפשרות לפרוש בכבוד - אולם הוא העדיף לצאת למסע הכפשות - וסיבותיו עמו, ונאחל לו הצלחה בהמשך".

יגאל סלוביק משרד החינוך קורונה חיסונים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד