י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סכנת שיטפונות וקריסת עצים

במד''א מודאגים: ערוכים בכוחות מיוחדים לקראת הסופה שבפתח

החל מיום שני הקרוב יפקוד את ישראל מזג אוויר סוער, במד"א נכנסים לכוננות ומזהירים את הנהגים מפני שיטפונות ואת הולכי הרגל מאפשרות של קריסות עצים ועמודי חשמל מסוכנים 

במד''א מודאגים: ערוכים בכוחות מיוחדים לקראת הסופה שבפתח
אמבולנס צילום: דוברות מד''א

החל מיום שני יפקוד את ישראל מזג אוויר סוער, הוא ייחלש מעט ביום שלישי ויסתיים סופית רק במהלך יום רביעי.

כחלק מהפרויקט האירופאי להעניק שמות לסערות, בו חברה ישראל, ולאחר התייעצות עם שותפינו באזור - השירותים המטאורולוגיים של יוון וקפריסין, הוחלט כי מערכת מזג האוויר תקבל את השם "כרמל", שהוא השם השלישי ברשימת השמות שפורסמה בתחילת העונה (והוא גם השם הישראלי ברשימה).

מערכת "כרמל" תכלול את התופעות הבאות:

1. רוחות אשר יתחזקו באופן משמעותי ביום שני, יחלשו מעט במהלך יום שלישי ויחזרו לשגרה רק ביום רביעי. עוצמת הרוח תגיע ל-35-25 קשרים (70-50 קמ"ש) עם משבים של 50-40 קשרים (100-90 קמ"ש ומקומית אולי אף יותר).

2. כמויות גדולות של משקעים בעיקר בצפון ובמרכז. הגשמים יחלו במהלך יום ראשון בלילה, ויגיעו לשיאם בימים שני ושלישי. ביום רביעי הגשם יתמעט ויחלש בהדרגה. כמות הגשם המצטברת עד סוף האירוע ביום רביעי תגיע במקומות רבים ל-150-100 מ"מ, ויתכן שאף יותר. בשל כך, קיים חשש מהצפות בחלק מאזורי החוף וכמובן לשיטפונות בנחלי המזרח.

3. בשל הרוח החזקה, גובה הגלים יעלה משמעותית החל מיום שני, כאשר גובה הגלים הסיגניפיקנטי יגיע ל-6-4 מטר, ויתכנו גלים גם מעל 8 מטר. הים ירד משמעותית רק במהלך יום רביעי. תחזיות ואזהרות מפורטות יופצו באופן שוטף בימים הקרובים.

במגן דוד אדום ערוכים לקראת הרוחות העזות שיחלו מחר (א' 19.12) בערב ולסופה "כרמל" שתחל ביום שני, על מנת להעניק את הטיפול המהיר והיעיל ביותר למי שעלול להיפגע כתוצאה ממזג האוויר. בעקבות הגשמים העזים הצפויים לרדת ומשבים של עד 100 קמ"ש הונחו צוותי מד"א בין השאר לאייש את האמבולנסים והג'יפים עם הנעה כפולה (4×4), וזאת, על מנת לתת מענה רפואי במקומות בהם יש קושי להתנייד עקב מזג האוויר. בנוסף, יתוגברו המשמרות, על מנת לתת מענה אם יגבר הביקוש לשירותי מד"א. כל זאת לצד הנחיות לנהיגה בטוחה בגשם ובשיטפונות, שהופצו לצוותי מד"א, ואשר נועדו לשמירה על חייהם של אנשי הצוותים הרפואיים.

 

מזג אוויר סערה קריסת עצים שיטפונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד