י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"מאות רבות של חולים מחו"ל"

לקראת עדכון המדינות האדומות: 17 חולים בטיסה אחת

טיסה שעשתה את דרכה מארה"ב לישראל הביאה עמה 17 חולי קורונה - רובם מרוצפים או חשודים כמאומתים לווריאנט אומיקרון • נציגה של משרד הבריאות הבוקר בוועדת החוקה: "טורקיה צפויה להיכלל בימים הקרובים ברשימת המדינות האדומות" 

לקראת עדכון המדינות האדומות: 17 חולים בטיסה אחת
אילוסטרציה צילום: pixabay

במהלך דיון שהתקיים הבוקר (ראשון) בוועדת החוקה של הכנסת, ציינה נציגת משרד הבריאות, אילנה גנס, את סכנת התחלואה שמביאים עמם השבים מחו"ל וסיפרה כי משרדה מטפל כעת באירוע מיוחד של 17 מאומתים בטיסה אחת מארה"ב, כאשר רובם מרוצפים או חשודים כמאומתים לווריאנט החדש 'אומיקרון'. 

גנס ציינה כי רשימה חדשה של מדינות אדומות תעלה היום לישיבת הממשלה - בין היתר כפי שפורסם ב-'בחדרי חרדים', השמות שהוזכרו הן ארה"ב וקנדה; "מדינות יבשת שמורכב מאוד להסתכל עליהן כמקשה אחת. מרבית האנשים מארה"ב חוזרים לישראל מנקודות מרכזיות כמו ניו יורק או לוס אנג'לס" ציינה נציגת משרד הבריאות והוסיפה: "אנחנו משתדלים לעשות זאת בצורה כמה שיותר ממוקדת".

בהתייחסה לדרישת חברי הוועדה לפרסם את המדינות מראש, כדי לאפשר לנוסעים היערכות מוקדמת, אמרה אילנה גנס: "מדובר על מאות רבות של חולים מחו"ל שנכנסו אלינו, אנחנו מבינים את הקושי, ואנחנו מנסים דרך פרסומים יזומים לפרסם את רשימת המדינות, גם אם הן לא נכנסו עדיין לרשימת המדינות האדומות, לתת התרעה מראש לגבי עליה בתחלואה באותן מדינות".

בהמשך הדיון התחייבה עו"ד טל פוקס מהלשכה המשפטית של משרד הבריאות: "נוציא בהקדם את שמות המדינות עליהן ממליצים במשרד הבריאות להכניס לרשימה האדומה" והוסיפה כי גם טורקיה צפויה להיכלל בימים הקרובים ברשימה.

קורונה וועדת החוקה ארה"ב טורקיה מדינות אדומות אומיקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד