כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

ראש ישיבה מ'הפלג הירושלמי' נגד קמפיין החרד"קים

סימני התמתנות: הגרד"צ קרלנשטיין, מבכירי הפלג הקיצוני בציבור הליטאי, יוצא להגנת החיילים החרדים • "המבזה או משפיל חייל חרדי אין לו חלק לעולם הבא"

הגרד"צ קרלנשטיין, התבטאות מפתיעה. צילום: משה ויסברג
הגרד"צ קרלנשטיין, התבטאות מפתיעה. צילום: משה ויסברג

סימני התמתנות בהשקפה: הגאון רבי דב צבי קרלנשטיין,ראש ישיבת גרודנא באשדוד, יצא אתמול (ג) להגנת החיילים החרדים והתבטא בחריפות כנגד ההתקפות כנגדם. האמירה של הרב קרלנשטיין מפתיעה לנוכח היותו אחד מבכירי הפלג הקיצוני בציבור הליטאי, המכונה "הפלג הירושלמי".

הדברים נאמרו בשיחה עם אברכים שהתקיימה בביתו באשדוד. "המבזה או המשפיל חייל חרדי אין לו חלק לעולם הבא", אמר, "אני בטוח שבחור חרדי שלמד בישיבה והתגייס לצה"ל קיבל לכך את היתר רבותיו, ועל כן יש לנהל עמם שיח מתוך הידברות. אבל לפגוע? להשפיל? היזהרו על נפשותיכם".
הרב קרלנשטין הוסיף כי "אברכים שבאמת כואבים את המצב, יכולים לגשת בדרכי נועם ולבקש מאותם חיילים שלא יקררו את הציבור שלנו בלבוש כזה ושילבשו בגדים אחרים כשהם עוברים בשכונה חרדית״.

הדברים באים על רקע המתקפה הקשה בה נתונים בשבועות האחרונים החיילים החרדים. מודעות המציגות קריקטורות מבזות נגד חרדים שבחרו להתגייס לצה"ל בצירוף הכתובת: "איזור נקי מחרד"קים", נתלות בהיקף רחב בכל הריכוזים החרדיים ברחבי הארץ. לפי היקף הפרסום, מאחורי מסע ההתקפה עומדים גופים חזקים, אולם עד עתה הם מעדיפים להסתתר ולא מוכנים להזדהות.
בנוסף למודעות, התרחשו לאחרונה גם מספר אירועי אלימות, פיזית ומילולית, כנגד חיילים החרדים.

חברי מועצת עיריית ביתר התכנסו הבוקר לישיבת מליאה במטרה לדון באלימות כלפי חיילים חרדים. חברי המועצה הצטרפו לקריאתו של נציג סיעת 'טוב', ישראל פכטר, לעצור את מסע ההסתה נגד החיילים החרדים. עם זאת, היו מבין חברי המועצה שחששו להחלטה בגלוי מפחד הטרור של קבוצת הקנאים הקיצוניים.

תנועת 'טוב', המאגדת את החרדים העובדים, יצאה אתמול (ג) בקמפיין תגובה נגד קמפיין החרד"קים ומחתה נגד אירועי האלימות כלפי החיילים החרדים. במסגרת הקמפיין נתלו מודעות הנושאות את הכותרת 'בריונים משלו בנו'.
קרלנשטיין מגן חיילים חרדים חרדקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד