כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

לונג איילנד: נפתח תיק הרצח של חיים וייס ז"ל

האם 26 שנה לאחר הרצח הנורא במתיבתא 'לונג ביץ' הסגיר הרוצח את עצמו? • רב הישיבה משחזר את השבת השחורה, בה נמצא חיים וייס ז"ל עטוף ונר נשמה דולק בסמוך

אילוסטרציה
אילוסטרציה

משטרת לונג איילנד החליטה במפתיע לפתוח שוב את תיק חקירת הרצח של הבחור חיים וייס ז"ל, תלמיד ישיבת לונג ביץ', זאת למרות שחלפו כמעט 27 שנה מאז הרצח.

במכתב ששיגרה המשטרה לבני המשפחה נאמר, בין היתר, כי ההחלטה לפתוח את התיק מחדש נובעת מעובדות חדשות שהגיעו אל המשטרה, אשר עשויות לשפוך אור על הפרשה המזעזעת.

השבוע צפויה המשטרה לקיים מסיבת עיתונאים משותפת עם המשפחה, בה תדווח על הממצאים החדשים.

רב הישיבה, שזוכר היטב את הרצח, משחזר את אותה שבת שחורה בכ"ט תשרי תשמ"ז: "זה היה בשבת בבוקר, הייתי בבית כנסת באמצע תפילת שחרית, פתאום אני שומע שיש בלגן בבית מדרש. מישהו ניגש אלי ומספר לי שהיה רצח בפנימייה של המתיבתא, ונער בן 15 בשם חיים וייס נמצא מת.

"סיימנו את התפילה ומיהרתי לישיבה, שם כבר היו כוחות המשטרה. אותו יום היה גם חג ה'הלואין' של הגויים, חג שבו הם מתחפשים, מתדפקים על דלתות ומשתכרים. התברר כי נער שנכנס לחדרו של וייס גילה את גופתו על הרצפה מכוסה בשמיכה ונר נשמה דולק על השולחן. בהמשך גילה פתולוג המשטרה כי הוא נדקר בכל חלקי גופו.

"בתחילה חשבנו שמדובר במקרה על רקע אנטישמי, אבל אחר כך, כשגילינו את נר הנשמה ואת העובדה שהרוצח הוריד את הנרצח לרצפה וכיסה אותו בשמיכה כמנהג ישראל, התמקדה החקירה באפשרות שמישהו מהפנימייה רצח את הילד. אני זוכר שהודענו למשפחה במוצאי שבת, והייתה לוויה ענקית של כאלף איש. הבעיה הקשה ביותר הייתה הפחד שתקף את מאתיים בחורי הישיבה. בהתייעצות עם פסיכולוגים ורבנים הוחלט לשחרר את הילדים לביתם לשבוע כדי שיירגעו".

הרב מוסיף ומספר: "אחר כך ישבנו כל הצוות וחשבנו על עתיד הישיבה, האם לסגור אותה או להעביר אותה למקום אחר. הוחלט לסגור את בנין הפנימייה הספציפי, ולהעביר את כולם לבנין חילופי, אך להמשיך לקיים את הישיבה. בחסדי השם הישיבה לא התפרקה ועד היום היא נחשבת לאחת הישיבות הטובות. אין לי מושג מה הם הממצאים החדשים שהגיעו לידי המשטרה, אבל אני בהחלט מאמין שיכול להיות שהרוצח – שאולי היה אחד מצוות הישיבה דאז - עשה חשבון נפש ולאחר כמעט 27 שנה החליט להסגיר את עצמו".
רצח בחור ישיבה וייס משטרה תיק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד