י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאגפים מימין • ישראל ביתנו ושר השיכון תובעים: שוויון גם למיעוט הערבי

שר השיכון אורי אריאל מצהיר: "נעמוד על כך שגיוס בני מיעוטים יהיה לא פחות מהציבור החרדי. השוויון צריך להיות כלפי כולם" • השר אהרונוביץ' הבהיר: "חסר בחוק מרכיבים משמעותיים, מבחינת מקורות תקצוב ושרות בני המיעוטים" • הודיע: "אם החוק יובא כך להצבעה - ישראל ביתנו תצביע נגד"

השר אהרונוביץ עם שוטרים חרדים. צילום: קובי הר צבי
השר אהרונוביץ עם שוטרים חרדים. צילום: קובי הר צבי

חוק השוויון בנטל על פי הטיוטה שגיבשה ועדת פרי ממשיך לעורר התנגדות, בעיקר בקרב חוגי הימין, שם מוחים על אי הכללתם של בני המיעוט הערבי בחוק.

שר השיכון אורי אריאל כתב הבוקר (ו) בדף הפייסבוק שלו: ״במהלך הדיונים ביום ראשון נעמוד על כך כי גיוס בני מיעוטים יהיה לא פחות מאשר בני הציבור החרדי. המציאות בה דורשים שותפות בנטל רק מציבור אחד ולא מציבור אחר אינה ראויה ואינה צודקת ואנו נדרוש שהשיוויון יהיה כלפי כולם״.

בעוד אריאל מסתפק בהבעת הדרישה, ב'ישראל ביתנו' מקצינים ומבהירים כי בכך מותנית תמיכתם של חברי הסיעה בחוק, הסיעה דורשת כי בהצעת חוק שוויון בנטל יוכנסו שינויים מהותיים כך שייקבעו כבר עכשיו יעדי הגיוס גם לבני המיעוטים, וכמו כן, ייקבע סעיף תקציבי שיסדיר ויאפשר את הפעלת החוק.

עוד בנושא:
מקטינים את יעדי הגיוס: "צה"ל קיבל רגליים קרות"
מימין ומשמאל - כולם נגד טיוטת חוק 'ועדת פרי'

נציג ישראל ביתנו בועדה, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', אמר: "על אף שבהצעת החוק הוכנסו תיקונים חשובים שעליהם עמדה ישראל ביתנו וביניהם הארכת משך השירות של חיילי ישיבות ההסדר וקביעת סנקציות פליליות נגד משתמטים, החוק עדיין חסר מרכיבים משמעותיים - הן באשר למקורות התקציב למימון הצעת החוק, והן בכל הנוגע לשרות בני המיעוטים, כשיש לקבוע כבר עכשיו בחוק, כי בתום תקופת המעבר של 5 שנים יגוייסו גם הם".

אהרונוביץ' הבהיר: "לכן, אם תובא ההצעה להצבעה כבר ביום ראשון הקרוב - ללא שהוכנסו בה השינויים הנדרשים - בכוונתי להצביע נגד ההצעה, וכך ינהגו גם כל שרי ישראל ביתנו בהצבעה בממשלה".
אורי אריאל ישראל ביתנו ועדת פרי הצעת חוק שוויון בנטל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד