ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
השכן מאותו הרחוב

אמו של הילד החרדי שנחטף מדברת: היה בר מזל

אמו של הילד החרדי שנחטף בשבוע שעבר לזמן קצר על ידי כנופיית רחוב בלונדון מדברת ומספרת לעיתון בריטי כי בנה פרץ בבכי כאשר ביקשה ממנו לשחזר את אשר אירע לו. לדבריה היא זיהתה כי אחד החוטפים מתגורר ברחוב שלה

אמו של הילד החרדי שנחטף מדברת: היה בר מזל
ילד חרדי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אם חרדית שבנה בן התשע נחטף על ידי כנופיית בריונים צעירים מול ביתה בסטמפורד היל בלונדון, משחזרת את רגעי האימה.

בתיעוד שהפך מאז לוויראלי, ניתן לראות את החבורה חוסמת את דרכו של הילד, ואחד מהם ניגש אליו מאחור, מרים אותו וסוחב אותו לגן סמוך. האם, שביקשה להישאר בעילום שם, אמרה לעיתון היהודי הבריטי Jewish Chronicle שכאשר ביקשה מבנה לשחזר את מה שקרה, הוא פרץ בבכי. "הוא אמר לי: 'בהתחלה הרגליים שלי רעדו ואז הן הרגישו כמו ג'לי והתחלתי לבכות'. הוא בטח היה מבועת".

היא הוסיפה כי "האמא שבי השתלטה עליה", והיא רצה לכביש בצעקה: "מי נגע בילד שלי?" באופן מפחיד, החבורה החלה ללכת בעקבותיה לביתה.

באותו רגע היא גילתה שהיא זיהתה חבר כנופיה אחד כשכן שגר ברחוב שלה. "רציתי להאמין שזה לא הם, אבל זה הם, אחד מהם גר שש דלתות מאיתנו. הרגשתי בחילה עם זה", אמרה האם והוסיפה כי בנה היה בר מזל שהתוקפים נטשו אותו "כשראו אותו בוכה". 

התקרית שאירעה בשבוע שעבר עוררה זעם ותסכול מצד מנהיגי הקהילה שהאשימו את המשטרה ואת המועצה המקומית בכך שהם עשו מעט מדי כדי לעצור את הבריונים - הידועים ככנופיית רחוב מקומית שתקפו מספר פעמים אנשים בקהילה היהודית.

אלי שפיצר, מנהל תלמוד תורה בסטמפורד היל, אמר לעיתון Jewish Chronicle: "זה לא אירוע בודד, אלא חלק מדפוס של אלימות ופשע, שבוצע על ידי כנופיה מוכרת שמתמקדת בהטרדה של הקהילה היהודית המקומית, נשים שדיברתי איתם מתוסכלים יותר ויותר מהיחס של המשטרה שמתייחסת לאירועים האלה כהפרעות קלות לסדר הציבורי ופשע קטן, התקריות הללו רחוקות מלהיות קטנות, והגיע הזמן שרשויות אכיפת החוק המקומיות יוודאו שהגנה על ילדים יהודים מפני תקיפה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלהם".

הרב הרשל גלוק, יו"ר ארגון השומרים המקומי אמר לעיתון: "הם מכוונים בכוונה לילדים, נשים ובתים יהודים. לפני כמה ימים הם יידו אבנים על נשים. המשטרה והמועצה המקומית עשו מעט מאוד כדי לעזור או לעצור אותם".

סטמפורד היל לונדון חטיפה ילד חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד