כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"אבסורד בלתי נתפס"

חומש: מצור על הכניסה ופינוי מבנים שהוקמו

במהלך הלילה הקים צה"ל מחסום בכניסה לישוב חומש, שבסמוך לו אירע הפיגוע ביום חמישי. בחורי ישיבה החליטו בתגובה להקים מבנים מאולתרים, שלא כחוק - וכוחות הביטחון הרסו אותם | בישיבה זועמים: "זה פשוט פרס לטרור"

חומש: מצור על הכניסה ופינוי מבנים שהוקמו
כוחות צה"ל בחומש צילום: ישיבת חומש

בישוב חומש מורגשת אווירה מתוחה במהלך היממה האחרונה, לאחר שהישוב, שנעקר במהלך ההתנתקות, אך פועלת בו ישיבה, עלה לכותרת עקב הפיגוע שאירע סמוך לו.

במהלך מוצאי השבת הקים הצבא מחסום מאולתר בדרך לישוב חומש בצפון השומרון וחסם את הגישה אליו. "הצבא הציב במקום בטונדות חדשות שחסמו לגמרי את הציר וג'יפ צה"לי לא מאפשר לרכבים של יהודים להגיע לישוב", סיפר שמואל וונדי, מנהל הישיבה בחומש.

בתגובה לחסימת הציר על ידי הצבא, החליטו תלמידי ישיבת חומש להקים הלילה מבנים מאולתרים במקום, אך במהלך הבוקר הגיעו כוחות הביטחון ולאחר מכן הרסו את המבנים.

"מדובר על אבסורד בלתי נתפס. זה פשוט פרס לטרור", טוען וונדי. "במקום להגיב בתגובה ציונית הולמת, הצבא רוצה לפנות את הישוב בתגובה לרצח של יהודה דימנטמן הי"ד. עם ישראל לא יתן לזה לקרות".

ראש הישיבה הרב אלישמע כהן מסר: "כבר 15 שנה אנחנו יושבים בחומש, לומדים תורה ושומרים על האחיזה היהודית במקום. התגובה לרצח תלמידנו יהודה היקר חייב להיות ביטול חוק ההתנתקות".

כזכור, בערב חמישי האחרון מחבלים ביצעו פיגוע ירי בסמוך לחומש, בו נרצח יהודה דימנטמן ונפצעו בחורי ישיבה. במהלך הלילה כוחות הביטחון הצליחו לתפוס את המחבלים.

חומש מחסום צבאי פינוי מאחזים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד