י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
אסון לאומי

תמונה קורעת לב: שש ג'ירפות שוכבות מתות

הבצורת במזרח אפריקה פוגעת גם בחיות. תמונה של שש ג'ירפות מתות שבר לבבות רבים, שנמלאו חמלה על החיה הכה יפה ומרתקת. הבצורת הוכרזה כאסון לאומי על ידי נשיא קניה וההערכה היא שיותר משני מיליון קנייתים מסתכנים ברעב בגלל הבצורת שמשפיעה על מחצית המדינה

תמונה קורעת לב: שש ג'ירפות שוכבות מתות
ג'ירפה שהתייבשה בחום צילום: מתוך שידורי כאן 11

משבר האקלים במזרח אפריקה עולה שוב לכותרות בעקבות אדם שפרסם תמונה ששברה לבבות רבים בעולם, שבה נראית משפחת ג'ירפות, שש במספר שוכבות מתות, לאחר שהתייבשו בעקבות החום הנורא והבצורת ששוררת באפריקה.

לאחר שנתקעה בבוץ במדינת קניה, משפחת ג'ירפות מצאה את מותה והתמונה שתיעד אדם אחד שברה לבבות של רבים בעולם. מומחים מזהירים שבצורת עלולה להרוג 4,000 מהחיות. תמונות של החיות השוכבות יחד צולמו לפני כעשרה ימים בשמורת חיות הבר סאבולי בוואג'יר בקניה. ההערכה היא שהם נתקעו בבוץ כשניסו לשתות ממאגר סמוך, שכמעט התייבש.

גופות החיות נראות מוטלות על צדיהן כשהן שרועות, אחד מצוואריה הארוכים של החיה נמתח לאחור, ראשו מונח על ג'ירפה אחרת. הג'ירפות הועברו למקום בסאבולי, בצפון מזרח קניה, כדי למנוע זיהום של מי המאגר, כך מדווח ה'דיילי מייל'. הג'ירפות היו חלשות מרוב רעב וממחסור במי שתייה, שנגרמו מהבצורת הקשה באזור, שקיבלה פחות משליש מכמות הגשמים הרגילה שלה בספטמבר.

הבצורת הוכרזה כאסון לאומי על ידי נשיא קניה אוהורו קניאטה בספטמבר. ההערכה היא שיותר משני מיליון קנייתים מסתכנים ברעב בגלל הבצורת שמשפיעה על מחצית המדינה. קניה וחלקים אחרים של מזרח אפריקה נאבקו בכמה ממכות הארבה הקשות ביותר בעשורים השנה, כשהארבה הורס יבולים ושטחי מרע.

ג'ירפה אפריקה יבשת אפריקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד