י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לא גיל ולא תרגיל • האם חוק הרבנים עמאר-אריאל נקבר?

יוזם החוק שנועד לשחרר את הרב אריאל ממגבלת הגיל, ולאפשר לרב עמאר התמודדות לכהונה נוספת משך את הצעת החוק לפני שהיתה אמורה לעלות בוועדת השרים לחקיקה • מדוע?

הגר"י אריאל והגר"ש עמאר
הגר"י אריאל והגר"ש עמאר

זמן קצר לפני שעמדה לעלות בוועדת שרים לחקיקה, משך יוזם החוק, ח"כ זבולון כלפא מהבית היהודי, את חוק אריאל שהונח לפני מספר ימים על שולחן הוועדה.

הסיבה למשיכת החוק: צפי לפיו החוק לא יעבור בשל התנגדות השרים. בין השאר, מתברר כי שרי הליכוד קיבלו 'הוראה מלמעלה' לתמוך רק בחלק של חוק עמאר, מבלי לתמוך בחוק אריאל, ובבית היהודי מסבירים בכך את הסרת החוק על-ידי כלפה.

על פי החוק המוצע, הייתה אמורה להיות מבוטלת מגבלת הגיל להתמודדות לתפקיד הרב הראשי, וכן לאפשר התמודדות לרב ראשי מכהן.

החוק כונה גם בשם חוק עמאר-אריאל, על שום שהיה אמור לאפשר לשני הרבנים, הרב שלמה עמאר והרב יעקב אריאל, את ההתמודדות. מפסיד נוסף שהיה יכול להתמודד לו עבר החוק במלואו - הגרי"מ לאו.

אמש, בכינוס לילי בביתו של הרב חיים דרוקמן, מי שמושך בחוטים למען בחירתו של הרב אריאל, דנו הרבנים המשתתפים, וביניהם רבני ערים וראשי ישיבות מהציבור הדתי-לאומי, במה שהם מכנים "בזיון תלמידי חכמים שנעשה לרב יעקב אריאל".

ברקע עומד כעסם של הרבנים על שיו"ר ארגון רבני צהר, הרב דוד סתו, לא הסכים להסיר את מועמדותו, על אף בקשת הרבנים.

הרב יעקב אריאל הוא נשיא ארגון רבני צהר, ולדעת הרבנים אך טבעי הוא כי יוותר על המועמדות לטובת נשיא הארגון בו הוא מכהן כיו"ר.
הרב עמאר הרב יעקב אריאל דוד סתו חוק שרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד