ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מאות חשודים

יוביל להגבלות נוספות? מספר המאומתים לאומיקרון מטפס

משרד הבריאות מעדכן היום על עלייה של 40 מאומתים חדשים לווריאנט אומיקרון בישראל • ישנם מאות חשודים נוספים שממתינים לתוצאות הריצוף • רוב המאומתים הם מחוסנים ומחלימים 

יוביל להגבלות נוספות? מספר המאומתים לאומיקרון מטפס
בדיקת קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

משרד הבריאות מעדכן היום (ראשון) כי מספר הנשאים של וריאנט אומיקרון מטפס ב-40 נוספים ועומד כעת על 175 - מתוכם: 113 שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות, הונגריה, איטליה, נמיביה, טנזניה, גרמניה, מרוקו, ספרד, סרביה, בלגיה, קפריסין ותורכיה. 

31 נדבקו כתוצאה ממגעים שקיימו עם שבים מדרום אפריקה, אנגליה, ארה"ב וצרפת. 17 נדבקו בתוך הקהילה בשלושה אירועים שונים. ומקור הידבקותם של 14 נוספים נמצא כעת בבדיקה - כלומר, לא ידוע. 

מתוך אותם 175 מאומתים: 53 לא מוגנים, כלומר לא מחוסנים, מחלימים שעברה חצי שנה מההחלמה, ומחוסנים במנה שניה שעברה חצי שנה ממועד החיסון. ו-122 מוגדרים מוגנים. בנוסף ישנו מאומת אחד שסטטוס החיסוני שלו אינו ידוע. 

בתוך כך, קיים חשד גבוה לעוד 380 מקרים של חשיפה לווריאנט אומיקרון שעדיין לא התקבלו תוצאות הריצוף: 211 מהם הם שבים מחו"ל, 46 הם כאלה שקיימו מגעים עם שבים מחו"ל, והמספר החשוב הוא לגבי 123 חשודים שנדבקו בתוך הקהילה. 

לעת עתה, רוב המאומתים והחשודים לווריאנט לא חווים סימפטומים. בנוסף, בשלב זה, מי שנחשף - כולל מחוסנים ומחלימים - למאומת לווריאנט האומיקרון או למי שהוגדר ב"חשד גבוה", צריכים לבצע בדיקת PCR ולהיכנס לבידוד למשך 14 יום עם אפשרות לקיצור בידוד ביום ה-7 לאחר תוצאת בדיקת PCR שלילית.

אומיקרון הווריאנט הדרום אפריקני משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד