ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

עבור מי לקח הגרש"ב סורוצקין ספר 'לב אהרן'?

בביקורו אצל האדמו"ר מסאטמר, שוחח הגרש"ב סורוצקין על הגזירות והשלכותיהן על עולם התורה • בצאתו לקח את ספרו של האדמו"ר 'לב אהרן' - עבור 'ראש הישיבה'

הגרש"ב עם הגראי"ל
הגרש"ב עם הגראי"ל

ביקור מיוחד התקיים השבוע בבית האדמו"ר מסאטמר בקרית יואל: הגרש"ב סורוצקין, ראש ישיבות 'עטרת שלמה', העושה בארה"ב למען מוסדותיו, ביקר אצל האדמו"ר ושהה בקודש פנימה במשך למעלה משעה.

הגרש"ב הרחיב בשיחה אודות המצב בארץ ישראל ועל הגזרות שמבקשים להטיל על הציבור החרדי, כשהוא מסביר את ההשלכות שלהן על מוסדות התורה. בתום השיחה, נפרד הגרש"ב בלבביות מהאדמו"ר ויצא מהחדר. האדמו"ר המשיך לקבל קהל לעצה ולברכה.

לפני צאתו ממעונו של האדמו"ר, נכנס הגרש"ב שוב לחדר הגבאים. אחד מהם, בחור שנמנה עם מערכת ההוצאה לאור של ספרי החסידות, בהם גם ספריו של האדמו"ר, 'לב אהרן', העניק כרך מתוך סדרת 'לב אהרן' לגרש"ב. הגרש"ב פנה ל'הויז בחור', בן ביתו של האדמו"ר, ושאל האם הוא יכול לבקש מהאדמו"ר שיכתוב לו הקדשה. אך זה הסביר לו כי אין זה מדרכו של האדמו"ר ואינו כותב הקדשות לאף אחד מבאי הבית או המבקרים בקודש. לאחר מכן, ביקש הגרש"ב ספר נוסף עבור ראש הישיבה. לדברי גורמים בבית האדמו"ר, לא ציין הגרש"ב מיהו ראש הישיבה המדובר. הבחור שלף ספר נוסף מהארון והעניקו לגרש"ב.

כאשר הגיע הגרש"ב לארץ, הביא את הספר לבית הגראי"ל שטיינמן והעניקו לו. על פני הגראי"ל נכרו אותות שביעות רצון והוא הודה לגרש"ב על התשורה.

היו מי שכבר מיהרו לפרסם, כי הגרש"ב אמר כי הביא את הספר בשליחותו של האדמו"ר מסאטמר, אך כפי העולה מהמידע שהגיע ל'בחדרי חרדים' - הגרסה הזו איננה מדוייקת.
סורוצקין הגראי''ל לב אהרן סאטמר ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד