כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

תקציב 'מנדלסון' אושר - בתנאי שיחדול מאפליה

ניצחון על האפלייה • תקציב סמינר 'מנדלסון' בירושלים, אושר בתנאי שיקבל לשורותיו ארבע בנות ספרדיות אותן סירב לקבל מסיבות גזעניות • משעלי: "זו טובת הבנות"

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

ועדת הכספים בעיריית ירושלים, אישרה הערב (א') את תקציב סמינר מנדלסון הנע בין 10 ל-15 מיליון שקל. התנאי: 4 בנות ספרדיות שלא התקבלו, ישבוצו בסמינר בהתאם למתווה שסוכם עליו מראש עם הגורמים הרלווטנים.

על פי ההחלטה: עד יום חמישי הקרוב יהיה על מנהל סמינר מנדלסון לקבל את רוב הבנות.

המועצה תאשר את סעיף התקציב רק במידה וההסכם שנמצא תחת מעקב של מחלקת חינוך ירושלים יקויים על פי כל הצדדים.

חבר המועצה, אשר מישאלי מש"ס, הא זה שנלחם מזה תקופה ארוכה בתקציב שצפוי לעבור לסמינר.

מישאלי הצליח להוריד את סעיף התקציב מישיבת הוועדה הקודמת לאחר שהציג נתונים בפני ראש העיר, ניר ברקת ויו"ר הוועדה, דוד הדרי, לפיהם הסמינר מסרב לקבל לשורותיו בנות ספרדיות מתוך אפליה עדתית.

בהמשך הוא גם פנה לגורמים אחרים בעירייה במטרה למנוע מקרים דומים בעתיד.

בימים האחרונים ניסה מישאלי להוביל למתווה פשרה יחד עם יצחק פינדרוס, הממונה על החינוך החרדי. בסביבתו של מישאלי אומרים כי פינדרוס לא קיבל את המתווה וספק אם הוא "יקבל אותו עד יום חמישי".

בהחלטה של וועדת הכספים שהתקבלה הערב, רואה מישאלי ניצחון במלחמה שניהל לאחרונה נגד האפליה: "פעלתי על מנת שהבנות שיושבות בבית יתקבלו לסמינר ולמנוע מקרים דומים בעתיד", אמר, "עשינו את זה לטובת הבנות".

סגן ראש העיר, יצחק פינדרוס דחה את הדברים על הסף ואומר כי מתחילת המאבק ישנו עיוות נתונים: "מי שהציף את נושא הבנות שלא התקבלו הוא אני. הרבה לפני שאשר טיפל בזה. הייתה ועדת ערר במשרד החינוך שהצדיקה את הסמינר. הלכתי עם ראש העיר למשרד החינוך, לנסות לשכנע את המשרד כדי לחזור בהם מההחלטה, הם עמדו על שלהם.

"ראש מנח"י כותב שזו לא אפליה וגם במשרד החינוך אומרים דברים דומים. אנחנו יורים לעצמו ברגל. לוקחים 15 מיליון שקל ולכאורה אומרים למשרד החינוך שאנחנו לא רוצים את הכסף כשלא ברור שהכסף יעבור לסמינר כי עוד לא היה נוהל הקצאות".

במהלך הדיון התעורר ויכוח בין מישאלי לבין פינדרוס. הראשון דרש שהמתווה יהיה בכפוף לראש מנח"י. פינדרוס דרש שיהיה בכפוך לראש מנח"י בלבד.

יחזקאל רוזנבלום, יו"ר 'טוב' בירושלים אמר כי, ההסכם אולי מצביע על הערך הרב השסמינר מייחס לבנות ספרדיות, המוערכות על-ידו כל אחת בלא פחות מ-2.5 מיליון ש"ח... "זו בושה", אמר, "על חברי המועצה החרדים. עליהם לעשות המוטל עליהם ולכפות הליך קבלה מסודר".
סמינר מנדלסון אפליה דגל התורה ספרדי ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד