כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פייגלין: אפעל לבטל גזירת ביטול המענקים

חבר כנסת מהליכוד משה פייגלין מתקומם נגד ביטול המענקים לזכאים באזורי העדיפות • "המדינה ידעה שללא המענק חריש לא תקום ונצרת לא תתחדש ולכן הבטיחו את המענק"

פייגלין: אפעל לבטל גזירת ביטול המענקים
יעקב כהן



ביטול המענקים לזוגות צעירים העמידה בימים האחרונים זוגות צעירים רבים בפני שוקת שבורה, לאחר שבנו על מענק ה'מאה אלף' שהובטח להם בידי שר הבינוי והשיכון הקודם, אריאל אטיאס.

תחת הכותרת "מאה אלף במכה" כתב היום ח"כ משה פייגלין את הדברים הבאים: "המדינה עבדה עלינו, ועכשיו היא פשוט מפילה אותנו' משפט זה בנוסחאות שונות אני שומע ממשפחות צעירות רבות, שהתבשרו בסוף השבוע כי המענק בסך מאה אלף ₪ שהמדינה הבטיחה להם פשוט נעלם ברגע אחד.

"מדובר בזוגות צעירים שכבר חתמו חוזים בחריש ובנצרת ובעוד מקומות בפריפריה אותה הגדירה המדינה כזקוקה לעידוד. זוגות אלו שחתמו את החוזים על סמך החלטת הממשלה לתת מענק כנזכר, צריכים עתה או להשיג עוד מאה אלף שקל או לבטל את החוזה עם כל המשמעויות שיש לכך.

"מדובר באלפי משפחות מאוכזבות שמדינת ישראל פשוט שיקרה להם וזרקה אותם ללא דירה משלהם לעוד שנים רבות. תחושת תסכול, כעס ומרירות מתערבבות בתחושה קשה שפשוט "עבדו עלנו". כאשר התרעתי כשהמדינה חזרה בה מההסכמות עם יזמי חיפוש הגז טענו כנגדי שיש להם מספיק כסף. אני טענתי שאסור לשקר. עכשיו המדינה משקרת לחוליה החלשה של המדינה - הזוגות הצעירים מחוסרי הדיור.

"המדינה שהבינה שכדי לבנות בחריש ובנצרת עלית צריך להבטיח מענק, כי אחרת זה לא יקרה, הבטיחה 100 אלף ₪ למי שיבנה, אך אמרה שאת הכסף יקבלו רק בשלבים מתקדמים בבניה.

"בינתיים המדינה שיווקה כ- 4600 יח"ד בחריש ועוד אלפי יח"ד בנצרת עלית ובמקומות נוספים. אלפי זוגות התארגנו והוציאו כבר מיליוני שקלים על פרסום, שיווק והתארגנות בקבוצות רכישה או חתמו חוזה מול יזמים. והכל על סמך הבטחת המדינה שבסוף כל רוכש מחוסר דיור יקבל מענק.

"המדינה ידעה שללא המענק חריש לא תקום ונצרת לא תתחדש ולכן הבטיחו את המענק, אך כאשר הגיע הרגע לפרוע את השטר הודיעה המדינה כי היא אינה מתכוונת לכבד את התחייבויותיה, וזאת ע"י הוראה לבנק למשכנתאות שלא לתת יותר מענקים...

"כנראה שהמילה של המדינה לא שווה כלום. מי ששיקר ליזמי חיפוש הגז בסוף משקר גם למשפחות הצעירות מחוסרות הדיור.

"קבוצות הרכישה יתפרקו. הפרויקט של חריש ונצרת ייפול. מצוקת הדיור תגדל ומדינת ישראל תפסיד את כל מה שהיא יכלה להרוויח לו בנו עוד 10,000 דירות...

"אם המדינה רוצה להפסיק את המענקים מכאן ולהבא זו זכותה, אך היא מחויבת לממש את הבטחתה לכל הפרויקטים שכבר יצאו לדרך. זה מושחת להבטיח מענק שכדי לממש אותו צריך התארגנות של שנתיים (בגלל בירוקרטיה) ואחרי שנתיים כאשר רק 600 השתמשו במענק ועוד כ- 10,000 זוגות צעירים התארגנו לממש אותו - לבטל את המענק במחי יד.

"אפעל בכל כוחי כדי לבטל את ההחלטה הרעה הזו", הבטיח פייגלין.
משה פייגלין מענק חריש נצרת הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד