ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

וידאו היסטורי • האדמו"ר מתולדות א"י רוקד בבעלזא

האדמו"ר מתולדות אברהם-יצחק השתתף בשבע ברכות בחצר בעלזא • זו השתתפות פומבית ראשונה של אדמו"ר מחוגי ה'עדה החרדית' באירוע בעלזאי • צפו בוידאו

צילום: אנשיל בק
צילום: אנשיל בק



היסטוריה בבעלזא: האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, הגיע אמש (א) להשתתף בשמחת שבע ברכות המרכזית לרגל שמחת החתונה ההיסטורית לנכדו בכורו של האדמו"ר מבעלזא.

בשנת תש"מ, כאשר בעלזא פרשה מ'העדה החרדית', ועם הקמת בד"ץ מחזיקי הדת, נוצר נתק בין החצרות.

אכן, צעד ראשון של התקרבות נרשם בפגישת הפסגה בין האדמו"ר מבעלזא לאדמו"ר מסאטמר, אך כאן מדובר באירוע ציבורי.

בקו הנייעס של חצר תולדות אברהם יצחק דווח, כי אתמול לאחר תפילת שחרית, הגיעה אל האדמו"ר משלחת של רבני בעלזא, בשליחות מיוחדת מהאדמו"ר מבעלזא, כדי להזמין את האדמו"ר לשמחת השבע ברכות.

האדמו"ר מבעלזא יצא מגדרו לכבוד האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק, כדי להוכיח את הכבוד והאחווה שהוא רוכש לו.

בהיכנסו, קידמו האלפים את פני האדמו"ר בשירת 'כי אורך ימים ושנות חיים' מרגשת, כשלאחר מכן שוררה מקהלת החסידות ניגוני ויז'ניץ, המושרים בחצר תולדות אברהם יצחק.

לאחר 'לחיים' קם האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק לריקוד עם החתן והמחותנים, כשהשיא היה עת רקד האדמו"ר מבעלזא עם האדמו"ר מתוא"י לקול צלילי השיר 'ובכן צדיקים יראו וישמחו', כשההמונים רוקדים בהתרגשות.

אין ספק שהשתתפותו של האדמו"ר מחוגי הקנאים, גורמת למבוכה בחוגי 'העדה החרדית'.

לא זו בלבד, אלא שמתברר כי כבר באותו ערב הלכו בעקבות האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק עוד אדמורי"ם ורבנים שיש להם לכאורה מה להפסיד מחידוש הקשר עם חצר בעלזא.

כך האדמו"ר מבוהוש, המחשיב את עצמו כתלמיד של האדמו"ר רבי יואל מסאטמר זצ"ל, ואף נמנה לאחרונה באופן רשמי על חוגי העדה החרדית, תוך שהוא מנתק את מוסדותיו מתקציבי המדינה ואינו משתתף בבחירות, הגיעו אף הוא לראשונה להשתתף בשמחת השבע ברכות.

יצויין שמדובר בהפתעה גמורה, משום שהאדמו"ר מבוהוש ומוסדותיו זוכים לקרבה אדוקה עם מחנה האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, רק לפני כחודש חזר האדמו"ר מבוהוש ממסע גיוס כספים בוויליאמסבורג שם יצאו חסידי סאטמאר מגדרם למענו, ואף הוציאו מנשרים הקוראים לתמוך במוסדותיו כשהם חתומים על ידי "תלמידי וחסידי רבינו הקדוש מסאטמאר", ואף הוציאו הוראה גורפת לכל החסידים להשתתף בטיש שערך האדמו"ר מבוהוש בליל שבת בעיר.

כעת נותר לראות איך יתייחסו חסידי סאטמר למהלך, כאשר הם יודעים כי מחד יוקרתם נמצאת על כף המאזניים, אך מאידך הם עלולים לאבד שחקן חיזוק מרכזי ל"שיטה הקדושה".

הפתעה נוספת היתה הופעתו של האדמו"ר מקרעטשניף ירושלים, הנמנה אף הוא על חוגי 'העדה החרדית', ואשר לאביו, האדמו"ר רבי הערשל'ה מקרעטשניף זצ"ל, הייתה מתיחות רבת שנים עם בעלזא.

בעלזא ותולדות אברם יצחק • וידאו


בעלזא שבע ברכות שמחה תולדות אברהם יצחק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד