ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יותר מ-1300 מקרים

נחשף: תקיפות אוויריות של ארה"ב במזרח התיכון הרגו ילדים

ביותר מ-1300 הפגזות של צבא ארה"ב במזרח התיכון נהרגו אלפי אזרחים חפים מפשע, בהם גם ילדים. ה'ניו יורק טיימס' חושף מסמכים שמעידים על כך וכתבי העיתון אף יצאו בעצמם לראיין ניצולים באותם מקומות שאישרו את העובדות | דובר פיקוד מרכז בצבא ארה"ב מודה בכישלונות ומבטיח ללמוד מהם

נחשף: תקיפות אוויריות של ארה"ב במזרח התיכון הרגו ילדים
אילוסטרציה צילום: pixabay

ארצות הברית הרגה אלפי אזרחים תמימים במזרח התיכון, כולל ילדים, ב"דפוס של כישלונות", כך חושפים מסמכים חדשים של הפנטגון, שפורסמו ב'ניו יורק טיימס'.

העיתון מדווח כי שלל מסמכים חסויים המכילים פרטים על יותר מ-1,300 דיווחים על נפגעים אזרחיים מפריכים את טענת הממשל כי ארה"ב נלחמת באמצעות "פצצה מדויקת" מבלי לפגוע בחפים מפשע.

ה'טיימס' דיווח, כי בתחקיר שלו, כתבי העיתון "ביקרו ביותר מ-100 אתרים שם היו נפגעים וראיינו עשרות תושבים ניצולים ופקידים אמריקאים בהווה ובעבר". המסמכים מפרטים כיצד גורמים צבאיים השתמשו ב"מודיעין פגום מאוד", וכתוצאה מכך אירעו "דפוס של כישלונות". באחד הדיווחים נטען כי ישנם 85 לוחמי ארגוני טרור הרוגים, במקום זאת, ההרוגים היו 120 חקלאים וכפריים אחרים.

בדו"ח נאמר, כי אזרחים רבים שניצלו מהתקפות אמריקאיות, נותרו עם מוגבלויות שדורשות טיפול יקר. קפטן ביל אורבן, דובר פיקוד מרכז ארה"ב, אמר בתגובה ל'טיימס' כי "אפילו עם הטכנולוגיה הטובה בעולם, טעויות אכן קורות, בין אם הן מבוססות על מידע חלקי או פרשנות שגויה של המידע הזמין. ואנחנו מנסים ללמוד מהטעויות האלה".

עוד אמר הדובר: "אנחנו עובדים בחריצות כדי למנוע פגיעה כזוס אנו חוקרים כל מקרה, ואנחנו מצטערים על כל אובדן של חיים חפים מפשע".

ארה"ב תקיפה אווירית ניו יורק טיימס המזרח התיכון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד