י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מנהל עמותה מבני ברק סייע ל"תורמים" להתחמק ממס

ה'תורמים' לעמותת 'קרן שלמה ואסתר ז"ל' - קיבלו את מרבית כספם בחזרה בדרכים שונות ומשונות, וזכו לקבלה שיצרה להם פטור ממס על שיעור של כ-35% מתרומתם

אילוסטרציה
אילוסטרציה

ליאון דוד מיכאל, בן 40 מבני ברק, נאשם כי באמצעות עמותה שניהל סייע לאחרים להתחמק ממס על ידי קבלת זיכוי בגין תרומה כביכול. הנאשם, הקים את עמותת "קרן שלמה ואסתר ז"ל", אותה הוא מנהל לצורך הנצחת זכר הוריו.

מטרתה העיקרית של העמותה היא לסייע לנזקקים באמצעות מתן תמיכה כספית מתרומות שהתקבלו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי כתב האישום הוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בתל אביב כנגד מיכאל וכנגד העמותה, על ידי פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) באמצעות עו"ד טלי נג'רי, בעקבות חקירה שהתנהלה בחקירות מס הכנסה ירושלים והדרום.

העמותה היא מוסד ציבורי כמשמעותו בפקודת מס הכנסה - כלומר, התורמים היו זכאים לזיכוי ממס בשיעור של 35% מהסכום שתרמו, כנגד הצגת קבלה המאשרת את תרומתם.

מכתב האישום עולה כי על מנת לזכות בזיכוי ממס, הוציא הנאשם קבלות בסכום כולל של 272,478 ש"ח לכל הפחות. אולם, לאחר שהוציא לתורמים קבלה על מלוא סכום התרומה - שלכאורה התקבלה, החזיר הנאשם לתורמים לכאורה 80%-90% מסכום התרומה, ורק יתרת התרומה - בין 10% ל-20% - נותרה בידי העמותה. באופן זה עזר הנאשם לאחרים לחמוק מתשלום מס, תוך שימוש במרמה.

במקרה אחד הוציא הנאשם לאדם בשם שמעון ויזר קבלות בסכום של 154,478 ש"ח, אך בפועל החזיר לו, במישרין או בעקיפין, למעלה מ–80% מהתרומות שהתקבלו, ובמקרה אחר תרם, לכאורה, אדם בשם יצחק שמואל גמזו באמצעות בניו סכום של 118,000 ש"ח, אך בפועל הוחזרו סכומי הכסף, בניכוי עמלה, לחתניו של גמזו באמצעות שיקים.

על פי כתב האישום הנאשם עשה זאת כדי לסייע ל"תורמים" לקבל, באופן כוזב, זיכוי ממס בשיעור של 35% מסכום התרומה הוירטואלית.
מס הכנסה פטור זיכוי חשוד כתב אישום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד